• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto factuurnummer genereren en als kopie opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Ik maak een Pinbon, ben dankzij dit forum al zo goed als klaar alleen wil ik nog twee dingen.

1) Wil dat er automatisch een factuurnummer wordt gemaakt bestaande uit de nummers: jaarmaanddagtijd. bij 201109220117 (01:17 op 22 sept 2011 maar dan achterste voren......)

2) Dan wil ik dat het blad (sheet) automatisch een copy opslaat op een lokatie (bijv. C:Document/pinnota) en wordt opgeslagen met als naam het factuurnummer. Als hierbij de macro's e.d. worden uitgeschakeld vind ik het nog mooier. Als er een copy uit komt dat gelijk is als de printversie vind ik ut nog mooier.......kan er helemaal niks meer aan de nota worden aangepast

Kan iemand mij hierbij helpen. (liefst wel met uitleg dat ik er ook nog wat van leer...)

THNX

Bijlagen

Moeten facturen niet chronologisch genummerd worden ? Je mag er een eigen formaat aan geven maar ze moeten mi toch oplopend en aaneensluitend zijn
Het kopieëren, opslaan en eventueel macro's verwijderen kan je op dit forum met de zoekfunctie tig codes vinden.

Ik heb bij de boekhouder nagevraagd en wij hoeven geen chronologische nummering op de pin betaling te gebruiken.
We mogen het alle namen en nummeringen geven die we willen. Als we het maar terug kunnen vinden.
Dus wil ik graag toch de nummering en de optie gebruiken zoals eerder vermeld.
weet iemand hoe dit moet. Voornamelijk in combinantie met optie 2)

Gr.

Laatst bewerkt:
Uit de losse pols (niet getest)
Code:
Sub opslaan()
    With Sheets("NOTA")
        .Range("B11") = Year(Date) & Format(Month(Date), "00") & _
                    Format(Day(Date), "00") & Format(Time, "hhmm")
        .Copy
    End With
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs "C:\Document\pinnota\" & .Sheets("NOTA").Range("B11").Value, 50
        .Close True
    End With
End Sub
Zet op Werkblad NOTA de celeigenschap van cel B11 op Tekst alvorens de macro te draaien.

@ Warm bakketje

Dank voor je reactie.
Maar ik kreeg het niet aan de gang.

Heb wel verder gewerkt.
Bij openen wordt datum gegenereerd en het factuur nummer.
Men vult het formulier in en als men dan de macro start, dan print wordt deze uitgeprint, opgeslagen als .PDF in een toegewezen map en het excel bestand wordt opgeslagen zonder te saven. (zodat als men het excel bestand weer opend deze weer blanco is voor gebruik.)

MAAR.... de .PDF krijg ik alleen met een vaste naam opgeslagen en ik wil het factuurnummer als bestandsnaam. Weet je hiervoor een oplossing.

Sub Pinbonhandelingen()
'
' Pinbonhandelingen Macro
' Afdrukken>opslaan PDF>Afsluiten excel zonder opslaan.
'
' Sneltoets: CTRL+SHIFT+Z
'
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"G:\Bureaublad\Pinbonnen\666.pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
True
ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False
End Sub

Dank

Bijlagen

Code:
Sub Pinbonhandelingen()
'
' Pinbonhandelingen Macro
' Afdrukken>opslaan PDF>Afsluiten excel zonder opslaan.
'
' Sneltoets: CTRL+SHIFT+Q
'
    With Sheets("NOTA")
        .PrintOut Copies:=1
        .ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "G:\Bureaublad\Pinbonnen\" & .[B11].Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
    End With
    ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan