Goedendag,
Mijn kennis van Microsoft Acccess is enigszins roestig, maar toch red ik mij aardig. Ik wil een database maken waarin de rechten komen te staan van gebruikers. Stel er zijn 5 systemen in gebruik binnen het bedrijf en er zijn 3 gebruikers aanwezig (om het simpel te houden). Elke gebruiker heeft rechten per systeem (Full Control, Write, Read of No Access). Nu wil ik een rapport genereren waarin de rechten komen te staan van de gebruikers. Het rapport moet dus alle gebruikers laten zien plus de rechten. Elk rapport moet gevuld worden per systeem, in één rapport wil ik dus alleen de rechten van de gebruikers zien van één systeem.
Nu vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kan doen. Is het een optie om dit te doen via een formulier met knoppen die per systeem een rapport genereerd of is het verstandiger om dit te doen met een drop down list in het rapport die een lijst van de systemen bevat?
Daarnaast heb ik de vraag hoe ik dan het beste mijn tabel(len) kan vullen om de data te bevatten voor het formulier en rapport. Ik heb nu namelijk per systeem een tabel gemaakt. Per tabel zijn de gebruikers aanwezig en staan de rechten genoteerd.
Ik maak gebruik van 2 formulieren. Het 1e formulier wil ik gebruiken om de rechten aan te passen van de gebruikers. Met behulp van de drop downbox wil ik dan een systeem selecteren en hier de rechten van zien en kunnen aanpassen. Het 2e formulier is voor het toevoegen van nieuwe systemen.
Mijn laatste vraag is hoe ik het formulier automatisch de rechten van de gebruikers laat pakken en vervolgens aan kan passen.
Graag hoor ik ideeën en/of oplossingen.
M.v.g.
Tom
Mijn kennis van Microsoft Acccess is enigszins roestig, maar toch red ik mij aardig. Ik wil een database maken waarin de rechten komen te staan van gebruikers. Stel er zijn 5 systemen in gebruik binnen het bedrijf en er zijn 3 gebruikers aanwezig (om het simpel te houden). Elke gebruiker heeft rechten per systeem (Full Control, Write, Read of No Access). Nu wil ik een rapport genereren waarin de rechten komen te staan van de gebruikers. Het rapport moet dus alle gebruikers laten zien plus de rechten. Elk rapport moet gevuld worden per systeem, in één rapport wil ik dus alleen de rechten van de gebruikers zien van één systeem.
Nu vroeg ik mij af hoe ik dit het beste kan doen. Is het een optie om dit te doen via een formulier met knoppen die per systeem een rapport genereerd of is het verstandiger om dit te doen met een drop down list in het rapport die een lijst van de systemen bevat?
Daarnaast heb ik de vraag hoe ik dan het beste mijn tabel(len) kan vullen om de data te bevatten voor het formulier en rapport. Ik heb nu namelijk per systeem een tabel gemaakt. Per tabel zijn de gebruikers aanwezig en staan de rechten genoteerd.
Ik maak gebruik van 2 formulieren. Het 1e formulier wil ik gebruiken om de rechten aan te passen van de gebruikers. Met behulp van de drop downbox wil ik dan een systeem selecteren en hier de rechten van zien en kunnen aanpassen. Het 2e formulier is voor het toevoegen van nieuwe systemen.
Mijn laatste vraag is hoe ik het formulier automatisch de rechten van de gebruikers laat pakken en vervolgens aan kan passen.
Graag hoor ik ideeën en/of oplossingen.
M.v.g.
Tom