• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een bestand van 9000 cellen, nu wil ik daar de autofilter op gebruiken maar excel ziet er maar 1000, snap niet waarom niet alle 9000, wie heeft raad????

Waarschijnlijk staat er rond rij 1000 een lege rij.

selecteer het hele bereik waar het autofilter op moet worden toegepast, dus t/m rij 9000 en zet dan het autofilter aan.

eigenlijk zeg ik het verkeerd;

alles zit er wel in, maar als ik op het pijltje klik van een kolom, dan geeft hij het maar weer tot 3414, terwijl er 9000 records zijn (rijen), dus waarom hij onder het pijltje niet alle 9000 laat zien is mij een raadsel, dat moet dus wel omdat veel vreemde mensen ermee werken en b.v. niet weten wat ze moeten intypen bij aangepast, die kunnen dan scrollen onder het pijltje, wat nu niet lukt dus?????

Hanna,

Ik dacht dat dit een eigenschap van Excel is.
AutoFilter gaat niet verder dan 1000 rijen.

Uit je 2e opmerkingdenk ik dat het je niet specifiek om filteren gaat, maar om het opzoeken van een gegeven.

Als dat juist is moet aan valideren gaan denken.

Als je wilt maak ik daar een voorbeeld van.

Ja, dat zou fijn zijn, maar dan s.v.p. met uitleg, want ik wil graag weten hoe dit werkt.

Alles over Autofilter staat op deze site :

http://www.contextures.com/xlautofilter02.html

An AutoFilter dropdown list will only show 1000 entries. As a result, in a large database, the AutoFilter dropdown may not show all the items in the column.

You could add a new column, and use a formula to split the list into two groups, e.g.:
=IF(LEFT(C2,1)<"N","A-M","N-Z") enz

Een AutoFilter lijst laat alleen de eerste 1000 rijen zien. Met als resultaat, in een groot database zal de lijst NIET alle rijen laten zien in een kolom.

Dit kun je oplossen door de database in 2 of 3 te verdelen zie formules enz.

Helemaal beneden staat er een bestand met voorbeeld voor te downloaden :

For a workbook with sample data, click here.
zie hier kolom C waar de formule in staat ?

Pierre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan