• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
864
Ik beschik over een bestand met 13 sheets. Ik vroeg me af of het mogelijk is om van sheet 2 tot sheet 13 het autofilter op 'niet-lege cellen' te zetten in één keer. Het autofilter staat in die sheets altijd op dezelfde plaats ( in cel b5 )

Kan dit ? Wie weet raad ?

dbv,

Stefaan
 
Met onderstaande macro zal het wel lukken

Code:
Sub autofilter()
Dim x As Integer
For x = 2 To 13
Sheets(x).Range("B5:B200").autofilter Field:=1, Criteria1:="<>"
Next
End Sub

Misschien even de range aanpassen.

Mvg

Piet
 
ai

Het werkt niet, ik krijg een error op lijn

Code:
Sheets(x).Range("B5:B200").autofilter Field:=1, Criteria1:="<>"

* komt dit door het feit dat mijn tabbladen een naam hebben en geen nummer ?

* komt dit door de autofilter die reeds ingevoerd staat ?
 
Nee , het heeft niets met de namen te maken.

Er wordt een interne naam gebruikt voor de bladen Sheets(x)

Zijn er wel 13 bladen??

Of zijn er bladen tussenuit verwijderd o.i.d.

Mvg

Piet
 
Er zijn wel degelijk 13 bladen. Ik heb het gevonden.... Het probleem ligt hem bij de beveiliging van het werkblad. Ik moet de beveiliging opheffen en dan zou het wel werken, maar ..... eigenlijk wil ik die beveiliging niet opheffen....

Kan de beveiliging dan in dezelfde instructie opgeheven worden, het autofilteren toegepast worden om daarna de bladen weer te beveiligen ?

ai ai

Stefaan
 
Kan de beveiliging dan in dezelfde instructie opgeheven worden, het autofilteren toegepast worden om daarna de bladen weer te beveiligen ?

Natuurlijk, schrijf het dan in de code.

Met Protect en Unprotect kan je werken.

Wigi
 
dank voor je antwoord Wigi.

Kan iemand de code neerpennen aub ?

dank,

stefaan
 
ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je er het meeste van leert als je het eerst zelf uitprobeert met de tips die de experts je geven ;)

Trial and error en uiteindelijk vind je de oplossing wel. Dan weet je het voor de volgende keer ook. :thumb:
 
Voor iemand die vba onder de knie heeft geen probleem wellicht. Makkelijk om dan te schrijven 'druk eens op F1'.

Project ligt dus stil wegens onvoldoende kennis

met dank ?
 
Nou vooruit.

Het gaat om het aktieve blad oftwel ActiveSheet
De beveiliging moet eraf dus Unprotect
Bovenaan in de macro dus
ActiveSheet. Unprotect

Nu mag je zelf bedenken wat onderaan moet staan om de boel weer te beveiligen

Mvg

Piet
 
Kan iemand de code neerpennen aub ?

Heb je gedaan wat Naprius schreef? Wat heb je zelf dan zoal geprobeerd om tot de juiste code te komen?

Voor iemand die vba onder de knie heeft geen probleem wellicht. Makkelijk om dan te schrijven 'druk eens op F1'.

Project ligt dus stil wegens onvoldoende kennis

met dank ?

Als ik dit lees, vooral het laatste, dan heb ik maar 1 reactie. Jij zou je diep moeten schamen Stefano als je zoiets schrijft. :evil:

Als je op F1 drukt en het woord protect intypt, krijg je een lijstje waarin "protect method" staat. Het is toch niet te veel gevraagd om daarop te klikken? Als er meer nodig was om tot het antwoord te komen, dan had ik dat wel aangegeven. Maar je hebt alle gegevens om de code te schrijven. En anders kan je de macro recorder nog gebruiken om de code op te nemen.

Jij hebt hier op Helpmij.nl ondertussen al 145 vragen gesteld, en naar schatting 90% daarvan is opgelost (staan zo gemarkeerd). Het merendeel van de vragen is in Excel, al is dat irrelevant. Ik herinner mij wel meerdere uitgebreide vragen waarvoor de code mij redelijk wat tijd gekost heeft om te bedenken en typen. Als dit jouw dank is...

Deze reactie zal waarschijnlijk (weeral) overkomen alsof ik ruzie aan het stoken ben, maar dat is niet het geval.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan