Auto geheugen-overclock?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Ik heb laatst mijn processor (Athlon X2 4000+) geoverclocked van 2,1Ghz naar 2,5Ghz (FSB 40 verhoogd) Nu zie ik dat mijn RAM op 360Mhz draait ipv. 333Mhz? Is dit normaal? Kan dit kwaad?

Bedankt

Ja dat is normaal, gezien je de FSB verhoogt gaat het geheugen ook mee. Op veel overklokkers moederbordjes, heb je de mogelijkheid om een divider in te stellen, zodat het geheugen bijvoorbeeld 1:3 draait.

Dit kan dus geen kwaad? Ik ben nieuw in het overclockersgebeuren, en ben blij met het resultaat tot nu toe. Ik weet er dus nog niet heel veel van. :thumb:

Alles hangt er vanaf welk soor geheugen je hebt, als e geheugen hebt dat standaard op 333mhz werkt en je gaat overclocken zit de kans er in dat je computer onstabiel word, ook begin je dan de geheugenbus te overbelasten en dat is ook niet optimaal, zoals crash al zei kan je de divider anders in stellen zodat wel u cpu overclockt maar niet u ram. Maar als je gewoon ram gebruikt zit de kans er in dat het niet werkt omdat sommig std ram niet overweg kan met differend input instellingen, dwz dat het enkel werkt op het opgegeven mhz en niet op iets anders.
BV: normaal 333mhz en cpu op 166 fsb, als je dan u ram zet op 266mhz en u fsb verhoogd tot je ram op 333mhz staat dan heb je al een mooie oc.
normaal fsb 166 = 2100 mhz cpu, daarna fsb 166+67= 2912,5 mhz en het fijne van alles is dat u ram std settings blijft houden.
Let wel even op, kijk dat je goede koeling hebt anders loopt alles lekker heet, misschien kan ik u aanraden de vcore te verhogen van 1,35v naar 1,45v of zelfs 1,55v.
En dan komt het er op aan alles te tweaken tot hij lekker loopt.

grtz

Heb al een Orthos test gedraaid, dit draaide allemaal goed dus dat is het probleem niet. (Heb 1 fan voor, 1 achter en 1 zijkant + aparte CPU fan) Dus als het stabiel is is er niks aan de hand?

Zo te horen is er geen probleem maar ik heb je een idee gegeven wat je kan bereiken met een kleine setting te veranderen zonder de geheugenbus te overbelasten.
Die test is goed maar het geeft geen blijvend resultaat, als je de pc blijft gebruiken OC misschien na een tijd begint er iets mis te gaan, het is nooit aan te raden om dingen over hun doel te gebruiken, maw de geheugenbus overbelasten is op lange duur geen goed idee, idem voor u ram tenzij je ram hebt dat tot 400mhz kan dan is er geen probleem.

Ik kan mijn RAM in de BIOS tot 400Mhz zetten ja, maar officieel kan het maar tot 333Mhz. Ik denk zelf dat 27Mhz overclock niet zo'n probleem is. Ik zie het nog wel, tegen de tijd dat hij instabiel raakt. (Wat ik niet verwacht, temps zijn meer dan redelijk)

400MHz CPU overklok merk je weinig van en 27MHz extra is voor veel geheugen modules geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan