Auto geheugen-overclock?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Ik heb laatst mijn processor (Athlon X2 4000+) geoverclocked van 2,1Ghz naar 2,5Ghz (FSB 40 verhoogd) Nu zie ik dat mijn RAM op 360Mhz draait ipv. 333Mhz? Is dit normaal? Kan dit kwaad?

Bedankt

Ja dat is normaal, gezien je de FSB verhoogt gaat het geheugen ook mee. Op veel overklokkers moederbordjes, heb je de mogelijkheid om een divider in te stellen, zodat het geheugen bijvoorbeeld 1:3 draait.

Dit kan dus geen kwaad? Ik ben nieuw in het overclockersgebeuren, en ben blij met het resultaat tot nu toe. Ik weet er dus nog niet heel veel van. :thumb:

Alles hangt er vanaf welk soor geheugen je hebt, als e geheugen hebt dat standaard op 333mhz werkt en je gaat overclocken zit de kans er in dat je computer onstabiel word, ook begin je dan de geheugenbus te overbelasten en dat is ook niet optimaal, zoals crash al zei kan je de divider anders in stellen zodat wel u cpu overclockt maar niet u ram. Maar als je gewoon ram gebruikt zit de kans er in dat het niet werkt omdat sommig std ram niet overweg kan met differend input instellingen, dwz dat het enkel werkt op het opgegeven mhz en niet op iets anders.
BV: normaal 333mhz en cpu op 166 fsb, als je dan u ram zet op 266mhz en u fsb verhoogd tot je ram op 333mhz staat dan heb je al een mooie oc.
normaal fsb 166 = 2100 mhz cpu, daarna fsb 166+67= 2912,5 mhz en het fijne van alles is dat u ram std settings blijft houden.
Let wel even op, kijk dat je goede koeling hebt anders loopt alles lekker heet, misschien kan ik u aanraden de vcore te verhogen van 1,35v naar 1,45v of zelfs 1,55v.
En dan komt het er op aan alles te tweaken tot hij lekker loopt.

grtz

Heb al een Orthos test gedraaid, dit draaide allemaal goed dus dat is het probleem niet. (Heb 1 fan voor, 1 achter en 1 zijkant + aparte CPU fan) Dus als het stabiel is is er niks aan de hand?