Auto height; maar wat is de exacte waarde daarvan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Deze vraag past onder HTML, CSS en Dreamweaver omdat ik met Dreamweaver een site aan het maken ben in HTML code met CSS.

Ik zal mijn vraag even inleiden.

Ik werk aan verschillende pagina's die dezelfde indeling moeten hebben zodat de titels en divisions niet verspringen bij het browsen tussen de verschillende paginas.

Nu deed het vreemde zich voor dat bij gelijke CSS en HTML instellingen sommige paginas in hun geheel pakweg 10px naar links verspringen ten opzichte van sommige andere pagina's. Dit deed zich voor bij pagina's met een lange rij tekst in een division.

Het blijkt dat ik dit kan ondervangen door de height van de pagina niet op auto te zetten, maar gewoon een stukje ruimer te definieren dan de auto height van de pagina.

Echter ik zou de speling aan de onderzijde van de pagina's ook graag gelijk laten zijn. Dit kan ik regelen wanneer ik de exacte auto height van de pagina's weet.

Vraag: Hoe kan ik erachter komen wat de auto height is van mijn pagina?

Of hoe kan ik de onderzijde van een pagina uitlijnen?

(Of: hoe kan ik er anders voor zorgen dat pagina's met gelijke CSS/HTML instellingen niet verspringen met lange teksten?)

Laatst bewerkt:
Okay, het heeft dus met de grootte van de window die je gebruikt te maken. Als ik mijn window zo klein maak dat zelfs de kleinste pagina er niet helemaal op past in de lengte, dan vindt er dus geen verspringing plaats.

Dit werpt wel een nieuwe vraag op: Hoe kan je een webpagina zo instellen dat die 0,0px verspringt wanneer de content korter is dan de lengte van de window waarin de pagina bekeken wordt?

Aha. Het heeft dus met de scrollbar te maken. Pagina's die je moet scrollen verspringen naar links. Nu nog een nette oplossing voor dit scrollbar probleem. Iemand suggesties? Ik las iets van mensen die een onzichtbare scrollbar in hun webpagina's toevoegen. Is dit een nette, gangbare oplossing?

Ik heb het opgelost met body {overflow-y: scroll;}

Als er belangrijke redenen zijn om dit vooral niet te doen dan hoor ik dat graag. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan