auto. nummering acces97

Status
Niet open voor verdere reacties.

on1dan

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

wie weet oplossing hoe ik een automatische nummering kan laten geschieden vanaf een bepaald nummer.

bv. ik wil de nummering automatisch laten lopen van het nummer 1452

is een oude database die ik wil wat aanpassen en die is gemaakt in acces 97.

Wie weet hoe ik dit moet klaren?

1452 records maken en dan weggooien

de autonummer begint altijd bij 1 helaas

of via een Toevoegquery één record toevoegen met in het autonummer-veld de waarde 1451, en daarna dit record weer weggooien.

ja dat is net het probleem, die nummering moet blijven.

In feite begint die nummering in een nieuwe colum.
Volgens mij is er een mogelijkheid maar hoe?

Kan iemand zeggen dat het eventueel wel kan in acces2000 of XP?

digi,

de colum " autonummering" is read only, dus ik weet niet juist hoe dat op te lossen!

kan je iets meer vertellen waar je het voor wil gebruiken? misschien is een andere weg om het te bereiken.

ok,

de bedoeling is van een huidige database die een vaste nummering al heeft op papierversie om deze nu een vervolg te geven met een auto. nummering

Vroeger werd die handmatig gedaan en er werden zelf dubbele nummeringen teruggevonden.

Dus wanneer die database eindigd op record 1123, dan zou hierna de database moeten herbeginnen op 1124

Desnoods ergens een colum ( eventueel niet auto. nummering ) waar een record een nummer krijgt telkens +1

Wat denk je?

auto nr

Ik weet niet of dit het geval is maar als je in je oude database de nummers 1 t/m 1452 heb dan kan je het nog wel oplossen op de volgende manier.(moeten geen nummers ontbreken)

Maak een kopie van de orginele tabel (enkel de structuur) wijzig daarin het nummer veld in autonummer.

Als dit nog niet het geval is sorteer de orginele tabel op nummer.

Maak een toevoegQuery en voeg alle velden met uitzondering van het nummerveld uit de oude tabel aan de nieuwe tabel toe.

Martin

hoi,

kan ik eens proberen...

Ik probeer dit uit en geef hier een seintje retour!
alvast bedankt.

het probleem is opgelost.

Gewoon dus een reeks records bij appenden !!

Dan eventueel er bijvoegen en del.....

allemaal bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan