• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto opslaan in Excel (O365)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Hallo!

Telkens ik een oud excel bestand open wordt dit automatisch opgeslagen zonder dat er iets aan wijzig of zonder dit gevraagd wordt.
Optie "automatisch opslaan" is uitgevinkt, ook bij opties -> opslaan -> hier staat "Bestanden die standaard in de cloud zijn opgeslagen, automatisch opslaan in excel" ook uitgevinkt.

Ik zoek regelmatig nog eens op datum laatst gewijzigd bestanden terug, maar van het moment dat ik ze open worden ze steeds opnieuw opgeslagen, wat enorm vervelend is en waardoor mijn oude bestanden dan telkens bovenaan komen te staan (gerangschikt op datum).
Is er een mogelijkheid dat ik dit uitzet en deze bestanden (zoals vroeger in excel) niet opgeslagen worden als er geen wijzigingen gebeuren?

Alvast bedankt.

Bevatten die bestanden wellicht functies als NU() en/of VANDAAG()?
Dan zijn er na het openen altijd wijigingen.

Neen, heb het ook getest met een bestandje van 2014 zonder enige formule. Even open gedaan, terug gesloten en het is automatisch (zonder te vragen) opgeslagen op datum van vandaag.. :(

En moest het zijn dat er hier toch dergelijke functies zoals NU() in zouden staan, in het verleden werd er steeds gevraagd bij het afsluiten om het bestand op te slaan ja of neen, dit is nu ook niet het geval. Wordt opgeslagen zonder te vragen..

Gebruik je Office lokaal of in een browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan