• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto opsommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HanDonk

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
6
hallo heb iets gemaakt voor het biljarten, naam speler gespeelde wedstrijden en dan punten.
wat ik nu graag zou willen is het volgende.
als ik een speler punten geef dat hij dat automatisch op zijn plaats komt te staan.
Dus de speler met de meeste punten bovenaan, zodat ik niet steeds elke week alles moet veranderen,
maar dus alleen het aantal wedstrijden en daarna de punten in hoef te vullen, en de speler met de meeste punten bovenaan komt.
ik hoop dat iemand dit voor mij kan maken, ik kan echt niets met exel
 

Bijlagen

  • standband.jpg
    standband.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 59
Er zit een sorteerfunctie op Excel.
 
ok en waar kan ik die vinden, en hoe werkt dat dan, ja sorry haal een pc uit elkaar en zet hem binnen half uur weer in elkaar maar van Exel weet ik niets
 
In Menu Start → Sorteren en Filteren.
 
Hij sorteert dan op alfabet, en niet op de punten in laatste rijtje, en dat is wel de bedoeling.

denk dak ut ook niet snap dan. ligt aan mij.
 
Haal die kolom met die gele streep eruit.
Selecteer een cel in je derde kolom 'Punten' en sorteer van hoog naar laag.
 
ALS IK DE CELLEN OP GETAL ZET EN DAN 0 GEEF, SORTEERT IE WEL DE LAATSTE KOLOM, MAAR SORTEERT IE DENAMEN NIET MEE, VAN DE 1E KOLOM.
iK GEEF HET OP LOL.
oeps capslock aan staan sorry.
 
Plaats je bestand via geavanceerd - paperclip.
 
Druk op de knop sorteren van hoog naar laag.
 

Bijlagen

  • standbiljartentest.xlsx
    8 KB · Weergaven: 39
Hartelijk bedankt, het werkt nu precies zoals ik het wilde.

Groetjes Hans
 
Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan