Auto opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt met VB 2015. Het programma bevat ook een formulier met opties voor de gebruiker. De gebruiker moet kunnen beslissen of hij het programma wil laten opstarten tegelijk met windows dus als windows wordt opegestart wordt het programma ook gestart.
Welke code kan ik hiervoor gebruiken

Dank je wel

Het betreft dus het prog. genaamd: c:\collector favorieten\collector favorieten c.exe

Ik heb nu het volgende gehaald uit hetgeen jij doorgaf:

Te plaatsen:
Code:
    My.Computer.Registry.CurrentUser.CreateSubKey("c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")

My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe",
              "c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe", "c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")

Vervolgens weer verwijderen:

Code:
  My.Computer.Registry.CurrentUser.DeleteSubKey("c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")

Bij het plaatsen krijg ik geen melding maar als ik het verwijder krijg ik dus een foutmelding dat de KEY niet is gevonden.
Dus moet naar ik aanneem de fout liggenin Te plaatsen.

Je voegt daar ook geen sleutel toe. Je gebruikt alleen de waarde die de sleutel zou moeten hebben.
Daarnaast moet de sleutel worden gemaakt in:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
en niet direct in HKEY_CURRENT_USER

Het programma wordt nu nkeurig in het register geplaatst onder:
HKey_Current_User\software\microsoft\windows\run Collector Favorieten REG_SZ c:\collector favorieten\collector favorieten.exe

Met deze code:
Code:
 My.Computer.Registry.CurrentUser.CreateSubKey("Collector Favorieten" = "c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")
      My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run",
              "Collector Favorieten", "c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")

Met het weer verwijderen krijg ik de melding:
Kan de structuur van een subsleutel niet verwijderen omdat de sleutel niet bestaat:
Heb dit op diverse manieren geprobeerd;

Code:
My.Computer.Registry.CurrentUser.DeleteSubKey("c:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe")

My.Computer.Registry.CurrentUser.DeleteSubKey("Collector Favorieten")

Ik zou het op deze manier doen.

Aanmaken:
Code:
My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run",
    "CollectorFavorieten",
    """C:\Collector Favorieten\Collector Favorieten.exe""")

Verwijderen:
Code:
Dim rKey = My.Computer.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
rKey.DeleteValue("CollectorFavorieten")
rKey.Close()

Krijg weer de melding geen subkey enz., maar in het register komt nu te staan:

c:\collector favorieten\collector favorieten.exe maar dan tussen aanhalingstekens dus

"c:\collector favorieten\collector favorieten.exe"

Zoals ik het liet zien werkt het hier prima.
Maak eens een schermafdrukje met dat gedeelte van het register in beeld.

Die aanhalingstekens zijn correct in de waarde van de sleutel.

Ik denk dat ik even te vlug reageerde beide manieren kunnen namelijk en werkten alleen het verwijderen niet maar had 1 keer coillector favorieten aan elkaar dit leverde nu het probleem op, voor zover ik nu kan zien is het helemaal goed. Tot zover ontzettend bedankt Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan