Auto-Protect van Norton Antivirus prog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo, wie wil me helpen om de Pc (Win 98) weer te beschermen?
Als ik de computer opstart krijg ik de foutmelding: NAV auto-protect unable to initialize the virus scanning engine database files (4002.522)
Ook Auto-Protect inschakelen (aanbevolen)werkt niet, want het blijft niet ingeschakeld.
Bij LiveUpDate krijg ik ook een melding: Er kan geen verbinding gemaakt worden met host.
En met behulp van de diverse Solutions in Engels van Symantec kom ik ook niet uit.
Bvd Jirko

Hallo, Raymond-hubertu. Heb je advies bekijken, maar ook daar geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Bedankt Jirko

Dit is geen onbekend probleem en het helpt soms gewoon om even in norton de optie 'start auto-protect wanneer windows opgestart wordt' even uit te vinken en op ok te klikken. Daarna dit gedeelte terug openen, en terug aan te vinken en op ok drukken. Pc opnieuw opstarten en kijken of autoprotect nu gestart wordt.

Als je onlangs een nieuw programma hebt geïnstalleerd die ook samen met windows opstart kan dit ook een conflict geven. Een soort tijdsconflict waarbij het ene programma op hetzelfde moment met de auto-protect wordt opgestart.

Hallo Miekiemoes, Ook dit heeft niet geholpen. Het probleem is bij me na het importeren van een Register backup ontstaan, wat veel opgelost heeft maar deze probleem veroorzaakt heeft, denk ik. Bedankt

Aah, ooit eens een backup gemaakt van je register en die onlangs teruggezet? Waarschijnlijk werd dus de registersleutel die norton auto-updater gebruikt om te starten overschreven door die backup... zodat er een 'oudere' registersleutel nu terug in plaats staat en dit een fout weergeeft. De beste manier is toch om norton opnieuw te installeren. :thumb:

Hallo Miekiemoes, Na een paar dagen weggeweest heb ik de NAV 2003 op nieuw via mijn breedband aansluiting reinstalleerd. Die foutmelding is nu inderdaad weg, maar Live update lukt niet. Dan krijg ik een melding: Er kan geen verbinding gemaakt worden met host en met internet aanbieder. Mijn update staat op de dag van de aanschaf van 2002. Hoe verder?
Bvd Jirko

Hoelang gebruik je norton nu al?? Kijk eens bij de optie 'renewal date' tot hoelang het nog geldig is...

NAV 2003 is geldig tot 17-05-05
Dat is het probleem niet.

Dit is inderdaad vreemd... dus nu werkt de live-update niet meer?? Gebruik je een firewall?? Indien wel... zet die even uit en kijk of je dan een update kan doen. Je pc ook al eens online laten scannen op virussen? Want dit kan ook eventueel een reden zijn waarom je geen updates kan doen, nl. omdat je pc al besmet is met een virus. Misschien ook even hijackthis uitvoeren.:rolleyes:

probeer het advies van miekiemoes eens,
ff opnieuw instaleren.

klopt, maar ik bedoel echt verwijderen, evt. met bv regcleaner.

Yep, dat is inderdaad een optie... maar het is blijkbaar enkel de updater die momenteel problemen geeft.. de vorige foutmeldingen zijn inmiddels al verdwenen. Dus, daarom denk ik dat het eerder met een virus te maken heeft, want de meeste virussen hebben het ook gemunt op de update-functie van de av-scanners.;)

Bedankt jongens, het was geen virus. Het inschakelen van "Internet Options in the controlpanel" in tab. ISP van Symantec Live Update (configuratie scherm) heeft het probleem opgelost. Bedankt voor jullie tijd Jirko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan