• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Auto QR-code

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Geachte forumleden,

Om sneller te kunnen controleren wie zich aan heeft gemeld voor een actie, hebben we de QR-code aangeroepen.
Ik heb een VBA code gevonden in dit forum om de QR code te produceren.
Echter werkt deze code niet naar onze wens.
Wat wij willen is dat als de gegevens voor de QR code in een Cel gaan veranderen dat dan automatisch ook de QR code mee veranderd.
Is deze mogelijkheid te realiseren zonder de Enter toets te gebruiken?

Zie bijgevoegd voorbeeld.

Bijlagen

zonder VBA
Code:
=AFBEELDING("https://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?size=200x200&data="&C1)
wel internet verbinding nodig

Beste Mde,
Bedankt voor uw reactie, echter ben ik vergeten het versienummer van Excel door te geven wat 2013 is en de Nederlandse versie.
In deze versie kan ik niet het commando =Afbeelding gebruiken.
Sorry.

Om een waarde te veranderen in een cel zul je altijd een enter moeten geven denk ik.

Wellicht een optie met een dropdown maken waarbij je een validatielijst maakt van een bereik uit het tweede blad waar alle postcodes in staan? En waar wil je het voor gebruiken?

je zou evt een hyperlink kunnen maken op blad2:

Plak onderstaande code in cel E2

Code:
=HYPERLINK("https://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?size=200x200&data=" & A2; "Klik hier voor QR-code")

Of met een macro die de hyperlink uit kolom E download en in kolom F neerzet:

Bijlagen

Beste globe,
Uw eerste suggestie opent een website waar de QR code zichtbaar is maar dat is niet wat we willen.
Misschien dat ik wat met uw tweede oplossing zou kunnen doen maar dat moet ik nog even uitproberen.

We hebben een grote database waarvan we de inhoud moeten downloaden.
Leden hebben een lidnummer en daar wordt op gezocht met een scanner.
Als een lid gevonden is dan moet er dus een QR code komen die samen met de adresgegevens op een sticker wordt afgedrukt, maar ook op een ander werkblad een overzicht geeft van wie zich heeft aangemeld.
Het voorbeeld wat ik gestuurd heb is echt maar een klein voorbeeld om uit te proberen.

Dus de barcode hoeft eigenlijk niet in het excel bestand zelf te komen, alleen een aanduiding of een lid zich heeft aangemeld?

Als het eindresultaat een sticker moet zijn kun je dan niet iets met 'afdruk samenvoegen' doen?

Vba is maatwerk zomaar klakkeloos een code overnemen is altijd gevaarlijk.
Probeer deze maar eens.

Bijlagen

Hallo emields,
Ik heb even tussen de bedrijven door je maatwerk gecontroleerd en dit werkt prima.
Nu nog in het officiele programma verwerken.

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan