Auto Resize Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo.

Ik wil als ik mijn programma in visual studio 2010 visual basic maximalizeer dat alles ook automatish wordt aangepast,
maar hoe want ik wil niet dat hij zich mee vergroot met het het form (dan wordt hij net zo groot als het form zelf)
ik wil dat hij zich mee vergroot met de andere dingen.
ik heb deze code al geprobeerd:

TabControl1.Size.Width.Equals(formWidth)
TabControl1.Size.Height.Equals(formLength)
TabControl1.Width = (Me.Width) - 20
TabControl1.Height = (Me.Height) - 50

deze werkt alleen op TabControl

maar zodra ik er dit van maak wordt hij net zo groot als het form zelf:

PictureBox1.Width = (Me.Width) - 20
PictureBox1.Height = (Me.Height) - 50

ik weet dat me voor het form staat maar wat moet ik er aan veranderen om het goed te maken?

ik heb de functie dock ook al geprobeerd maar dat is half wat ik wil!
ook heb ik de functie Anchor geprobeerd maar dit werkt niet.

weten jullie een oplossing?

ik gebruik labels,pictureboxes,buttons en textboxes in een GroupBox en die GroupBox zit in een tabcontrol

alvast bedankt

Sherin Bloemendaal

Het uitrekenen is helaas onbegonnen werk. Als je een control in je designer aanklikt, en je gaat kijken bij de Object Properties zie je 'Anchor' vermeld staan. Daar kun je instellen vanaf welke hoeken de afstand hetzelfde moet blijven tussen de hoek en de control. Gebruik ik ook, makkelijk en werkt perfect! ;)

ja dat werkt :0 maar hoe zorg ik er voor dat er geen gaten tussen de objecten komen? ik heb het wel in de goede hoek gekregen:) maar er zitten dus gaten tussen en ik wil dat de groupboxes naast elkaar zitten en niet dat er gaten tussen zitten. hoe moet dit?

EDIT:
HET IS ME GELUKT! had er iets meer tijd aan moeten besteden
het is super logisch! het is gewoon met anchor en die moet je naar de kanten opzetten waar hij moet worden vergroot.

super bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan