• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto toevoeging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benny81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
Hallo ,

Weet iemand misschien het volgende :
Wat ik wil is een soort macro of iets waar mee je het volgende kan .
Heb even wat loze informatie in elkaar geflanst maar zo kan ik uit leggen wat ik wil .
In sheet 1 heb je een totaal overzicht in sheet 2 en 3 heb je de maanden .
Normaal loopt het door naar 12 maanden maar goed dat even ter zeiden .
Wat ik nu wil is dat ik bij artikel toevoegen een nieuw artikel nummer kan toe voegen in alle sheetjes tegelijk en dat het allemaal gerangschikt staat en dat me data niet omzeep geholpen wordt .
Dit door middel van een knop bij voor beeld . dat ik dan druk dat in het excell voorbeeld C7736 sinasappel toe gevoegd wordt .
Maar dat hij ook gelijk bij januari en februari staat en in overzicht ook gelijk de formule staat in overzicht.
Is dit mogelijk ?? en zo ja dan natuurlijk hoe .

Ik zou hier enorm mee geholpen zijn want in mijn normale lijst staan over 700 producten en die moet ik op 13 sheets in voegen en de formules er bij kopieren en in mijn maanden alles op 0 zetten .

Ik hoor het wel alvast bedankt voor de moeite .

Bijlagen

Beste Benny,

Welkom op dit forum.
Niet moeilijk doen (met macro's) als het makkelijk kan. Maak eerst 1 werkblad met daarin al jouw artielnummer en de omschrijving.
Vervolgens kopieer je dit werkblad 12 keer en geef je die werkbladen de naam van de betreffende maand en je vult de aantallen in.
Als je een product wilt toevoegen kan dat door alle bladen te selecteren en vervolgens op het actieve werkblad je product invoeren. Klik dan op OK, en het product staat op alle geselecteerde werkbladen. Je moet dan wel de structuur van de werkbladen goed beheren!
Tenslotte vervang je de formules op het tabblad 'Overzicht'.
Bijv. =januari!C2+Februari!C2+........
wordt =SOM(januari : December!C2) Maar dan zonder spaties.

Succes,

Richard

Dank je wel . :thumb:
Inderdaad kan beter dit gebruiken ja .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan