Auto update probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariner

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Tijdje terug een webbook gekocht met win 7 erop. Daar stond ook een probeer versie van office 2007 op. Die wil ik niet dus heb ik dat gedeinstalleerd.
Ik had toen ook bij updates het auto update d/l en instal aangevinkt.
Bij het installeren liep het web book vast, dwz het bleef installeren zonder einde (uren). Alleen een gehele herinstalltie van het systeem bleek te werken. Maar bij een hernieuwde update instal het zelfde probleem.
Via handmatig updaten kwam ik er achter dat bij de updates ook een groot aantal updates van office 2007 (waaronder een sp).
Ik denk dus dat dat de oorzaak is. (updates proberen te installeren in een prog. dat niet meer aanwezig is kan lang duren).
En hoewel ms Office niet meer op het webbook staat worden nog steeds de office updates aangemeld.
Ik durf dus niet het updaten op automatisch te zetten, moet telkens de office updates uitvinken.
Hoe kan ik het windows update laten weten dat office er niet meer op staat en dus ook geen updates ervoor wil donwloaden/instal.

mariner;)

re op bericht

Tijdje terug een webbook gekocht met win 7 erop. Daar stond ook een probeer versie van office 2007 op. Die wil ik niet dus heb ik dat gedeinstalleerd.
Ik had toen ook bij updates het auto update d/l en instal aangevinkt.
Bij het installeren liep het web book vast, dwz het bleef installeren zonder einde (uren). Alleen een gehele herinstalltie van het systeem bleek te werken. Maar bij een hernieuwde update instal het zelfde probleem.
Via handmatig updaten kwam ik er achter dat bij de updates ook een groot aantal updates van office 2007 (waaronder een sp).
Ik denk dus dat dat de oorzaak is. (updates proberen te installeren in een prog. dat niet meer aanwezig is kan lang duren).
En hoewel ms Office niet meer op het webbook staat worden nog steeds de office updates aangemeld.
Ik durf dus niet het updaten op automatisch te zetten, moet telkens de office updates uitvinken.
Hoe kan ik het windows update laten weten dat office er niet meer op staat en dus ook geen updates ervoor wil donwloaden/instal.

mariner;)

msconfig en door uitschakelen kan mss werken .
het is het proberen waard

re op bericht

Kun je het iets uitvoeriger zeggen. Zo begrijp ik het niet.
mariner:confused:

je gaat naar uitvoeren of waar je bij windows 7 programmas zoekt

msconfig/

zoek in de functionlist opstarten denkt ik de bepaalde functie die je wilt uit schakelen
zal dit later vandaag wat verder uitleggen als ik terug thuis ben

je gaat naar uitvoeren of waar je bij windows 7 programmas zoekt

msconfig/

zoek in de functionlist opstarten denkt ik de bepaalde functie die je wilt uit schakelen
zal dit later vandaag wat verder uitleggen als ik terug thuis ben
Ok bedankt,
maar ik denk dat je niet begijpt wat ik wil.
Ik wil nl dat als windows7 naar updates zoekt en de belangrijke updates selecteert , niet de updates van Office 2007 geselecteerd worden. Dat staat niet meer op de pc.

mariner

Kijk ff hier voor het handmatig verwijderen van achtergebleven onderdelen van Office 2007

Kijk ff hier voor het handmatig verwijderen van achtergebleven onderdelen van Office 2007
Ik heb nu het web book van bijna alle ms Office restanten schoon gemaakt. Stond nog een taal module en iets van powerpoint in.
Alleen in het register office sleutels verwijderen durf ik niet daar in het artikel niet over win7 gesproken wordt. Trouwens de sleutels hebben geen ingevulde waarde.Heb wel e.e.a. volgens vista geprobeerd maar kreeg toch verschillen met het voorbeeld in het artikel.

Intussen worden nog maar 3 ms office updates weergegeven, eerst waren dat er een stuk of 9.
Maar bij die 3 zit nog wel het omvangrijke SP2 voor office.

Zou dit nog steeds door office sleutels in het Register komen?
mariner

Laatst bewerkt:
Ok,als je dat niet durft houdt 't wat dat betreft op,wat je dan wél kunt doen is Update op handmatig zetten dan handmatig updaten en de office-updates uitvinken d.m.v. de optie
"deze update niet meer weergeven" o.i.d. in het bijzonder SP2.
Draai anders ook 's Ccleaner en laat 't register (veilig) opschonen.Stel wel in bij "instellingen" v.h. programma om een back-up te maken voor verwijdering (geloof dat dit standaard staat ingesteld maar kijk toch maar ff)
Succes.

Ok,als je dat niet durft houdt 't wat dat betreft op,wat je dan wél kunt doen is Update op handmatig zetten dan handmatig updaten en de office-updates uitvinken d.m.v. de optie
"deze update niet meer weergeven" o.i.d. in het bijzonder SP2.
Draai anders ook 's Ccleaner en laat 't register (veilig) opschonen.Stel wel in bij "instellingen" v.h. programma om een back-up te maken voor verwijdering (geloof dat dit standaard staat ingesteld maar kijk toch maar ff)
Succes.

Ok,
dit doe ik al. Alleen de optie :deze update niet meer weer geven " zag ik in win7 niet direkt. Maar na rechts er op klikken krijg ik toch de optie :" Deze update verbergen"

Zal dus wel het zelfde zijn.
Hoop maar dat dit blijft werken.

mariner

Ja dat is hetzelfde,Microsoft verandert nog al 's graag door,in elk nieuw OS, opties te herbenoemen wat 't alleen maar verwarrend maakt.Dat blijft werken totdat jij 't weer verandert,wat wél tot in den treure blijft staan "u hebt belangrijke updates verborgen,wilt u deze weer inschakelen?"
Maar daar moeten we maar mee leren leven,fijn dat 't opgelost is.:thumb:

Ja dat is hetzelfde,Microsoft verandert nog al 's graag door,in elk nieuw OS, opties te herbenoemen wat 't alleen maar verwarrend maakt.Dat blijft werken totdat jij 't weer verandert,wat wél tot in den treure blijft staan "u hebt belangrijke updates verborgen,wilt u deze weer inschakelen?"
Maar daar moeten we maar mee leren leven,fijn dat 't opgelost is.:thumb:

Wel of het nu echt opgelost is , is nog maar de vraag?
Ik kan nog steeds niet de updates op automatisch dl en instal zetten.
De huidige office updates zijn verborgen, maar er zullen tzt ongetwijfeld nieuwe komen. En als die zich moeten gaan installeren( bij automatisch) in een programma dat niet meer op de pc staat ben ik bang dat er weer een "eindeloze :windows is aan het installeren." melding komt. En dan staat de pc weer vast.
Ik moet dus nog ff afwachten of er inderdaad nieuwe office updates gedownload worden. Dus tot dan moet ik alles nog handmatig houden.
Vandaar mijn aanvankelijke vraag of er een instelling in updates bestaat die zorgt dat er geen office updates gedownload worden bij automatish updaten.

mariner:)

Je kunt bij de Updateconfiguratie instellen (instellingen wijzigen) dat Windows wel naar updates mag zoeken maar dat jijzelf bepaalt of je ze wilt downloaden en installeren. Dan kun je ook nog de optie "aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates" links laten liggen.

Ok,
dat heb ik ook ingesteld. Heb alle office updates laten verdwijnen(gisteren). Maar vandaag na opstarten weer (nieuwe ?) office updates erbij. Ik weet dus niet of het nieuwe dan wel verdwenen updates zijn die weer terug keren.
Anyhow ik kan dus niet mijn update instelling op volledig automatisch zetten, zonder dat ik bang hoef te zijn dat er (ongewenste) office updates tussen zitten.
En dat was mijn oorspronkelijke vraag. Dus voorlopig nog niet opgelost.
mariner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan