Auto versterker werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerlijnD

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo ik heb een vraag: mijn computer zit aangesloten via een minijack naar tulp die 1 meter lang is. Dan gaat ie naar een 8 meter tulp verlengkabel in mijn kenwood ka-30 versterker.
Nou word de versterker oud en krakkemikkig en ik heb een nieuwe marquant mca-4540 600W auto versterker van iemand gekregen.Ik heb op internet gekeken en ja hoor ik had nog een oude computer voeding 300W om hem op aan te sluiten ik dacht ik zal hem eerst even testen Ik had de auto versterker vlak bij m'n pc neergezet eventjes de 8 meter verlengkabel er tussen weggehaald en heb aan gesloten met die mini jack naar tulp op de marquant alles goed ingesteld met die lpf enzo ik de computer voeding aan muziek op de computer aangezet en ja hoor hij werkt prima.
Ik dacht zo nou kan ik alles achter in mijn kamer neerzetten dus ik weer die 8 meter verlengkabel ertussen versterker achten in de kamer gezet alles aangesloten maar hij deed het niet de power enzo was helemaal goed, maar hij gaf geen geluid of iets.Ik hem weer terug naar de computer slepen nou alles weer aangesloten verlengkabel er tussen uit en hij gaf weer muziek ik alles weer teruggeleept weer aangesloten verlengkabel ertussen en hij gaf weer geen muziek ik de verlengkabel getest maar die deed het gewoon.
Hoe komt dit?
Mvg Merlijn

Hoeveel mm2 is je verlengkabel.
Bij zo'n lengte krijg je te maken met weerstand en de ingangs gevoeligheid van de versterker.
Verder denk dat de computer voeding het vermogen van de versterker niet aankan.

maar je zegt dat je kenwood oud en krakkemikkig is.
Ik heb een paar pracht JBL's van 1200 watt.
En geforceerd gekoeld met ventilators
Deze heb ik ooit gekocht in 1998 maar deze zijn in feite onverslijtbaar.
Er zit namelijk geen voorversterker in.
Dus ik denk dat je kenwood het nog prima doet,en dat je bekabeling oud en krakkemikkig is.

De bekabeling is niet oud en krakkemikkig ik kreeg op een ander forum een reactie dat ik mijn versterker niet moest vervangen door Chinese troep ik koop van eBay wel een keer een mooie versterker.
Mvg merlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan