• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto. waarde optellen gekoppeld aan datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBaggerman

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Ik wil het volgende automatiseren.
Hoe dat weet ik niet :o

Uitgansssituatie:
Elke maand (vb de 15e) moet er een voorschotbedrag worden opgehoogd. Dit wil ik automatisch laten verlopen gekoppeld aan de systeemtijd.

kan dit met formules, macro of VBA.

Op blad 2 (brongegegevens) is een veld dat het huidige voorschot bedrag weergeeft.
Op blad 3 is een tabel met daarin de huidige voorschot bedragen voor de komende periode.

Heeft iemand een idee, of meer input nodig dan hoor ik dit graag.

grt,
Ronald

Beste RonaldBaggerman ;)

Zoiets als dit ?

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste RonaldBaggerman ;)

Zoiets als dit ?

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny,

Dit ziet er al goed uit. Echter moet hij het opgehoogde bedrag in 1 veld laten zien. Nu wordt er een nieuw veld gebruikt per maand (C3:C9 in jouw voorbeeld)

In mijn sheet wil ik hem alleen in (vb) G1

Hoi Danny,

Dit ziet er al goed uit. Echter moet hij het opgehoogde bedrag in 1 veld laten zien. Nu wordt er een nieuw veld gebruikt per maand (C3:C9 in jouw voorbeeld)

In mijn sheet wil ik hem alleen in (vb) G1

Is opgelost Heb gebruik gemakt in veld G1 van de =MAX() functie.

Misschien niet de moeiste wel het resultaat :)

grt,
Ronald

Zoiets dan:

Code:
=ALS(DATUM(JAAR(A3);MAAND(NU());15)<VANDAAG();B3*MAAND(NU());"")

Zoiets dan:

Code:
=ALS(DATUM(JAAR(A3);MAAND(NU());15)<VANDAAG();B3*MAAND(NU());"")

bedankt voor je respons.

Ik heb te maken met verschillende voorschottarieven. In deze formule gaat hij uit van 1 vaste waarde.

Is dit aan te passen?

grt,
Ronald

Ik denk dat dit wel is aan te passen, maar dan zul je toch met een voorbeeldje op de proppen moeten komen, hoe of je het e.e.a. in gedachte hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan