auto_increment veld toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbe63

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Ik wil graag aan een bstaande tabel een extra veld toevoegen met autonummering via VBA.
Ik dacht dat het volgende comando dit zou doen

Code:
   DoCmd.RunSQL ("alter table test_tabel add id_test int not null auto_increment")

Helaas, hij maakt wel het extra veld id_test aan, maar deze is leeg, en als ik naar de eigenschappen van de tabel kijk zien ik dat het een numeriek veld is i.p.v. autonummering.

De tabel heeft nog geen autonummering veld, dus dat kan het probleem niet zijn.

Wie weet raad.

Jan

Laatst bewerkt:
Maak een tabel aan met de vereiste velden en kopieer de oude tabel naar de nieuwe tabel.
Dit hoeft echter maar één keer en lijkt me een beetje onlogisch om dat met vba te doen. Tenzij je een bestand importeert waarbij je een autonummer veld wil toevoegen.

HTH:D

Autoincrement is veldtype

Volgens mij is autoincrement in access een apart veldtype, probeer het eens met:
Code:
  DoCmd.RunSQL ("alter table test_tabel add id_test autoincrement")

Guus: hulde voor je actieve houding op dit forum, ik kom je berichten regelmatig tegen. Alleen, heb je er weleens over nagedacht dat een handtekening zoals de jouwe weleens beledigend zou kunnen zijn voor mensen die gebed als een serieuze zaak beschouwen?

Laatst bewerkt:
Guus: hulde voor je actieve houding op dit forum, ik kom je berichten regelmatig tegen. Alleen, heb je er weleens over nagedacht dat een handtekening zoals de jouwe weleens beledigend zou kunnen zijn voor mensen die gebed als een serieuze zaak beschouwen?

Hallo sesam,

dat ligt helemaal aan degene die het leest.
Laten we hier geen discussie gaan starten over wat in iemand in zijn/haar puur persoonlijke belevingswereld niet kan plaatsen.
Leven en laten leven zou ik zeggen ;)

Groet,

Tardis

Guus, ja het is een maketable uit een query (die vaker uitgevoerd wordt) vandaar dat ik een extra veld wil toevoegen via VBA.
De oplossing van Sesam werkt perfect, dank
En ik ben het met Tardis eens, zolang de onderschriften (handtekening) niet discrimineerd zijn moet het kunnen (ik persoonlijk vind die van Guus wel kunnen, maar kan me voorstellen dat anderen er aanstoot aan geven).
Maar ik denk/vind dat dit een zaak is van de moderators/admins van het forum.

Jan

:thumb::)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan