• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto_Open en Auto_Close

Status
Niet open voor verdere reacties.

janus1janus1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Ik heb een applicatie geschreven waarbij ik gebruik maak van Auto_Open en Auto_Close.
Hierin staan tal van opdrachten waaronder openen diverse hulpbestanden, Het verbergen van menu's, het aanpassen van menu's het verbergen van bestanden, het opslaan van bestanden etc. en in Auto_Close staat ook nadat de heleboel beveiligd is Excel.Application.Quit, zodat excel ook afgesloten wordt bij het beeindigen van het programma.
Ik loop nu regelmatig tegen het volgende probleem aan:
Iemand opent het programma en gaat er vervolgens mee aan de slag. Er komt bv een e-mail met een excel attachment en klikt dit aan. Vervolgens verstoord dit de werking van het programma. Als het dan afgesloten wordt dan wordt het programma ook afgesloten.
Is er bv een mogelijkheid dat in zo'n geval excel voor de tweede keer opstart zodat ze geen conflict met elkaar kunnen vormen?
Bij voorbaat dank.
Janus

Hoi Janus,

Om kort te zijn: Vergeet het!

En om te bewijzen dat ik weet waarover ik spreek:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Lessen
10- Manipuleer Excel

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je werkbalken en dergelijke kan verbergen in Excel, en later terug kan toveren, in de originele instellingen.

MAAR.... Dit alles heeft één groot nadeel: Het minste dat er fout loopt, is de gebruiker al z'n eigen instellingen kwijt. En helaas kan je fouten niet volledig uitsluiten. Er zijn immers te veel zaken die kunnen haperen, en die jij onmogelijk kan voorzien.

Eén van die zaken noem je zojuist op: De gebruiker opent onverwacht nog een bestand.
Maar het zou best kunnen zijn dat bijvoorbeeld de stroom uitvalt... of dat Excel om één of andere redenen vast loopt, en enkel nog af te sluiten is met de toetsencombinatie CTRL SHIFT ENTER
Of misschien prutst de gebruiker wel effe, en onderbreekt ie de macrocode met de toetsencombinatie
Ctrl End...

Vermoedelijk zijn er nog wel methodes om de zaak te doen blokkeren. En dan is de gebruiker natuurlijk al z'n instellingen kwijt.

Misschien toch maar beter om iets minder aan de afwerking, en iets meer aan de functionaliteit te denken.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan