• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AutoAanpassen (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik zoek de VBA-syntax voor het automatisch aanpassen van de breedte van de kolommen.
Het gaat om de kolommen B - K.

geen help beschikbaar

Geplaatst door LucB
Zie VBA-Help.

Zoekterm: AutoFit
Dankjewel voor de tip, maar helaas werkt mijn Help niet goed (kan niets typen in het schermpje bij de Index en dus niet zoeken naar termen).
Met AUTOFIT gegoogled, maar nog zonder resultaat.
Ook zelf geprobeerd (nu ik de term weet) om een formule te bouwen, maar helaas.
Ik kwam op:
Range("B:K").AutoFit()

Dit had je moeten aantreffen.

AutoFit, methode

Zie ook                  Is van toepassing op      Voorbeeld                 Bijzonderheden           

Deze methode wijzigt de breedte van de kolommen in het bereik of de hoogte van de rijen in het bereik om deze aan te passen aan de selectie.

expressie.AutoFit

expressie   Vereist. Een expressie die een Range-object als resultaat geeft. Moet een rij of een bereik met rijen, of een kolom of een bereik met kolommen zijn. Als dat niet het geval is, genereert deze methode een fout.

Aanvullende informatie

Een eenheid voor kolombreedte is gelijk aan de breedte van één teken in het opmaakprofiel Normaal.

Voorbeeld

In het volgende voorbeeld wordt de breedte van de kolommen A tot en met I in Sheet1 aangepast.

Worksheets("Sheet1").Columns("A:I").AutoFit

In het volgende voorbeeld wordt de breedte van de kolommen A tot en met E in Sheet1 aangepast op basis van de inhoud van de cellen A1:E1.

Worksheets("Sheet1").Range("A1:E1").Columns.AutoFit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan