Autoaanvullen database

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniac

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Ik ben bezig met een ledenlijst aan het samenstellen (onder andere voor de jaarlijkse contributie). Nu zijn er verschillende wijken waar verschillende mensen de contributie ophalen.
Nu wil ik één totale database erbij hebben die automatisch wordt aangevuld door de andere databases en die ook de wijzigingen vanzelf doorvoert.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen??

Goede vraag, de vraag valt in de categorie 'wie werd waar geboren en door wie werd hij hoe genoemd en zo ja waarom niet?".
Op dergelijke vragen hoef je op dit forum geen antwoord te verwachten.
Een specifieke vraag over een specifiek access probleem wordt hier serieus beantwoord, dat kun je zien in de overige posts in dit gedeelte van het forum.
Een super algemene vraag zoals je die hier stelt heeft over het algemeen weinig reacties tot gevolg.

Zal ik het dan maar eens anders verwoorden dan??

Ik heb dus meerdere tabellen met daarin gegevens van leden. Ik heb meerdere tabellen aangemaakt omdat er verschillende wijken zijn.
De formaat van de tabellen is:

Veldnaam: Type:
Nummer Autonummering
Voorletters Tekst
Achternaam Tekst
Straat Tekst
Postcode Tekst
Woonplaats Tekst
Geboortedatum Tekst
Aantal volwassenen Nummeriek
Aantal kinderen Nummeriek

Nu wil ik een grote totaal tabel aanmaken met daarin de complete ledenlijst die automatisch wordt aangevuld door de wijktabellen. Ook wil ik dan graag dat die tabel met de complete ledenlijst de wijzigingen die gemaakt worden in de wijktabellen meeneemt.
Ik ben zelf al bezig geweest met relaties, maar het wil me nog niet lukken.

PS: Graag zinvolle reacties. De zinloze reacties kan je wel kwijt op een ander forum

Kijk, dit is een concrete vraag.

Je moet niet werken met verschillende tabellen voor verschillende wijken.
Maak één tabel en geef middels een veldje 'wijk' aan in welke wijk een adres zit. Beter nog is een aparte tabel wijk op te nemen met een betekenisloze sleutel IDwijk (type autonummer). In je adres tabel zet je dan een veld IDWijk (numeriek, lange integer) dat een verwijzing naar de juiste wijk in de wijk tabel bevat.
Op die manier heb je maar één adres tabel en hoef je ook niet moeilijk te doen om twee tabellen met dezelfde gegevens synchroon ten opzichte van elkaar te houden

Dit proces van je modellen goed ontwerpen heet normaliseren. Je kunt hierover meer vinden in deze cursus: http://tp.hen.nl/softwijs/Access2000-B.pdf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan