autoamtsiche updates gaan elke keer naar de D schijf en loopt dan volledig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Als ik de automatische updates van XP pro heb gedownload, dan worden die atomtaich op de D schijf geïnstalleerd, ipv de C schijf.
Dan loopt de installatie halverweg vast, de Pc loopt vast en de PC moet herstart worden.
Maar dan wordt schijfherstel gestart en wordeen allerlei beschadigde bestande gevonden en die worden opgeruimd. Het ergste van dit al eis echter dat ook mijn gewone bestanden worden verwijderd.
Ik heb die D schijf geformatteerd, fdisk gedaan en opnieuw geformatteerd in de hoop dat dit nu over is, maar het probleem blijft bestaan.

Ron

De updates moeten naar een andere partitie, ze kunnen niet worden geïnstalleerd vanaf de partitie waar XP op staat. Ik weet echter geen redenen voor het niet functioneren van de Automatische Updates, maar probeer het handmatig via de windows update site en zet Automatische Updates uit. Gezien de meerdere ellendige patches van de afgelopen maanden lijkt me dat ook verstandiger.

Ik heb de automatische updates inderdaad maar uitgezet.
De updates kunnen niet geïnstalleerd worden op de partitie waar XP op staat, zeg je. Maar hoe zit het dan als je maar 1 partitie hebt?

Je hebt gelijk, maar ik kan verder niets vinden waarom Windows partities gebruikt indien aanwezig en welke partitie als er meerdere zijn. Bij mij komen updates op E: binnen!?

toch nog even doorgaan hierover:

bij mij komen de updates ook binnen via E:
ik heb 2 harde schijven, C en E station
(de cdrom en brander zijn D en F, ik moet ze nog hernoemen).

De foutmelding die ik krijg bij de update geeft aan dat het schrijven naar E:\windows\shell32 ...... enz
niet verder kan en word ik aangeraden om de bestanden ergens anders op te slaan.

Nou het advies aardig alleen weet ik niet hoe ik de automatische updates zo moet instellen dat je inderdaad handmatig een een andere opslagplek kan kiezen.

Of je de locatie wijzigen kan, is mij nog niet duidelijk. Ik zie in andere fora dat het pad naar WUtemp niet in het register voorkomt, maar dat lijkt me sterk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan