Autocad 2013 - trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tymus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2013
Beste,

Tot voorheen stond er op de computer Autocad 2002 geïnstalleerd. Na deze te hebben verwijderd en de nieuwe versie van autocad (2013) te installeren, gaat de opstart van de PC ontzettend traag. Het duurt 20 à 30 minuten. Voorheen was er hier geen probleem. Op de computer staan ook amper programma's geïnstalleerd. Ik heb via msconfig al eens gekeken wat ik kan wegvinken, maar dit biedt (tot nu toe) niet de oplossing.

Omdat het noodzakelijk is om met Autocad te kunnen werken, heb ik getracht de pc te herstellen met systeemherstel. Dit leidde er toe dat de pc terug snel opstarte, maar autocad 2002 wil niet meer functioneren.

Kan iemand mij helpen?

Is het mogelijk toe te lichten hoe ik dit exact moet doen? En wat ik hier uit kan afleiden?

Het betreft een heel 'zware' computer met een Ram geheugen van 8gig.
Autocad is ook geïnstalleerd op een andere ('lichte') PC (waar voorheen gn andere versie op stond) en daar loopt alles soepel.

Dit is gewoon om uit te sluiten dat er geen probleem is met het ram geheugen. Op die pagina vind je een iso, die brand je op een cd en start de pc op met de cd erin (zorg ervoor dat de cd drive ingesteld staat als first boot device). Normaal gezien als er problemen zijn, krijg je meteen foutboodschappen.

Ok, ik zal dat eens proberen.
Maar het is niet zo dat het gegeven dat de pc snel opstart na systeemherstel, erop wijst dat er waarschijnljk geen probleem is met het RAMgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan