autocad en welk monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbvtnz

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
123
Hallo

Ik wil autocad gaan gebruiken welke monitor is daar het best voor geschikt? Merk en grootte?

Wilbert
 
Mn ouwe baas gebruikte autocad ook, hij gebruikte 20'inch kweet niet welk merk.....:confused:
 
Het mooiste is een beeldscherm van 19"of 21" te gebruiken voor dit soort programma's met een hoge resolutie en uiteraard een hierbij passende videokaart.
Dit voorral vanwege de gedetaileerde beelden.
Die komen dan beter tot zijn recht.
Merk en type is naar eigen wens.
 
Hangt er eigenlijk van af. Mijn broer heeft werktuigbouwkunde gestudeerd, en had meestal genoeg aan een simpele 17" monitor. De zoommogelijheiden in CAD bieden immers de mogelijkheid om de positionering toch goed in de gaten te houden. De echte benodigheid voor een 20" tot 22" supermonitor komt toch vooral bij de intensievere grafische programma's ten behoeve van grafische vormgeving en dergelijke. Het is inderdaad wel makkelijk, maar of het een noodzaak is, kun je je afvragen. Het ding neemt erg veel ruimte in beslag, en weegt ook aardig wat. Daarbij is de prijs ook niet leuk om naar te kijken. Dit, ervan uitgaande dat je voor een CRT-monitor gaat indien je inderdaad een monitor van een dergelijke grootte denkt nodig te hebben. TFT-monitoren gooien je financieel gezien pas ècht flink achteruit.
Mocht je het nodig vinden, ga dan voor een monitor die niet je ogen rood doet kleuren wanneer je er vier uur achter moet zitten. Hoe kleiner de puntgrootte, hoe beter (fijner en scherper beeld). De benodigheid van een passende grafische kaart is overigens ook niet uit te sluiten.
Maar goed, daar is meestal dan ook door de fabrikant rekening mee gehouden daar monitoren van deze grootte vooral voor dergelijke grafische doeleinden wordt gebruikt.


Suggesties:
- Philips 21" 201B (ongeveer €480)
- Iiyama 22" HM204DT DiamondTron (ongeveer €670)
- Philips 22" 202P (ongeveer €660)


Kijk en vergelijk hier eens bij de tweakers.net pricewatch categorie 20"+ CRT-monitoren.

Mocht je toch wat TFT-monitoren willen bekijken:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/344//?Sortering=Prijs&Query=&Action=&Landfilter=Benelux
 
Laatst bewerkt:
beste toekomstige autocad gebruiker,

zelf adviseer ik een 21 inch crt scherm want kleiner blijf je pannen en inzoomen je ziet gewoon anders weinig van je tekenwerk.

Als videokaart dien je rekening te houden met diverse faktoren zoals tot welke resolutie kan hij gaan met bijbehorende clock herz. zelf heb ik goede ervaring met een ati radeon 9600 xt kaart 256 mb ddr geheugen.
heeft zelf de mogelijkheid voor in de 2e monitor op aan te sluiten.

gr laj
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan