autocad lijnen draaien van 3D naar 2D

Status
Niet open voor verdere reacties.

toflw

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hoi allemaal;
ik teken veel in autocad en gebruik ook autocad om te tekenen en lijnen te maken met freesbanen en compensaties en frezen om naar de cncmachine te sturen om werkstukken te bewerken.
Nu teken ik telkens in 2D omdat de lijnen anders niet omgezet kunnen worden naar de cnc maar ik zou graag de kasten en dergelijke in 3D willen tekenen zoals het in werkelijkheid zou moeten zijn met solids . Als deze tekening met solids in 3D klaar is zou ik graag bv de uitsparingen van die solid willen gebruiken om te frezen op de cnc.
1ste probleem:
de lijnen staan op een ander assenstelsel bv horizontaal , ik kan nu wel men assenstelsel draaien maar daar blijven mijn lijnen op die solid wel staan en die gecopieerde lijnen moeten wel in de XYZ assenstelsel komen liggen plat in 2D om te bewerken voor de cncmachine.

Heeft er iemand een idéé hoe ik lijnen kan draaien in en ander vlak van 3D naar 2D

het zou mij heeeeeeeeeeeeeeel hard verder helpen.
Alvast bedankt voor de komende help.

thanks
groeten, Ludwig
:confused:

Ik heb momenteel AutoCad niet geinstalleerd maar als je die als bijlage toevoegt dan zal ik eens kijken.
M.a.w. zijn er geen AutoCad gerelateerde fora waar je deze vraag kan stellen? De kans dat iemand het hier weet is niet zo heel groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan