Autocorrectie lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
417
Tijdens het typen vraagt Word telkens of hij de Autocorrectie lijsten moet installeren. Ik heb alleen geen cd van Word en ik vind het zwaar irritant dat ik elke keer word onderbroken tijdens het maken van "werkjes" e.d.

Weet iemand of en zo ja, hoe ik van dat gezeur afkom? :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, maar je zou het volgende kunnen proberen:

in menu Extra optie Autocorrectie aanklikken

op het tabblad Autocorrectie alle opties uitvinken

Aangezien je dan geen autocorrectie meer uitvoert zou ook de vraag de lijst te installeren weg moeten blijven.
 
Werkt niet...:(

Ik ben nu ook weer ff een stuk aan het typen en ik wordt er helemaal gek van. Iedere keer als ik een tikfoutje maak en ff 'backspace' vraagt hij weer om de lijsten te installeren...:8-0:
 
Misschien sneltoets?

Komt de vraag alleen voor wanneer je de BS gebruikt? Dan zou het kunnen zijn dat de BS is ingesteld als sneltoets voor toepassing van autocorrectie of aanvulling.

Ik durf niet te zeggen dat dat ook werkelijk het geval is, ligt een beetje aan hoe je aan Word bent gekomen en wie vorige gebruikers waren. Misschien ook is er gewoon een foutje in de systeeminstellingen ontstaan en dan heb je wel de Office of Word-cd nodig om het programma te herstellen.

Herstel van de originele situatie van de sneltoetsen (waar BS gewoon backspace is) kan misschien wel zonder de cd, als volgt:

De oorspronkelijke instellingen van sneltoetsen herstellen

1. Klik op Aanpassen in het menu Extra.

2. Klik op Toetsenbord.

3. Klik in het vak Wijzigingen opslaan in op de naam van het huidige document of de sjabloon met de toewijzingen van sneltoetsen die u wilt herstellen.

4. Klik op Beginwaarden.


Als dit ook niet werkt gaan we verder zoeken.
 
Nee, dat is het ook niet...damn, ik leg zelf ook zo slecht uit wat het probleem is, sorry :eek:...ik bedoel eigenlijk dat wanneer ik een typefout maak en ik deze corrigeer (met insert, BS, del, enz.), ik vervolgens bij het verder typen met die Autocorrectielijst installatie wordt geconfronteerd...

Maar eigenlijk vrees ik dat er niks aan te doen is...:(
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er aangevinkt in
Extra>Opties>tabblad 'Spelling en grammatica'?

Als 'altijd correcties voorstellen' aangevinkt staat zou ik dat uitzetten.

Je kan ook eens kijken of het bestand voor aangepaste woordenlijst (custom.dic) bestaat (zoek via de verkenner).
Indien niet, kun je dat vanuit dit tabblad met de knop 'woordenlijsten' en daar kiezen voor 'nieuw' gewoon leeg aanmaken.
 
Custom.dic staat wel bij Aangepaste Woordenlijst...:)

Ik heb 'altijd correcties voorstellen' afgevinkt en zo op het eerste gezicht lijkt dit te helpen. Dit weekend test ik hem pas echt ff omdat ik dan iets ga schrijven (en dan laat ik wel ff horen of het echt geholpen heeft)...iig bedankt tot nu toe :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan