• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AutoCorrectielijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheRealZacharia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
tijdens het typen krijg ik steeds de error:
"Microsoft excel kan de autocorrectielijsten niet gebruiken. Deze functie is momenteel niet geïnstalleerd. Wilt u deze functie nu installeren?"

Klik ik op ja dan verschijnt het Cd-bladeren scherm (zelfs ja:installeren werkte vroeger niet, maar ondertussen ben ik m'n cd al kwijt gespeeld ^^') Klik ik op nee dan krijg ik de error binnen de kortste keren terug opnieuw.

Dit heb ik al geprobeerd:
Ik had ergens gelezen dat de instellingen voor word ook overgenomen worden voor excel en heb dus via Word al de autocorrectielijsten uitgeschakeld (menu:extra-opties-spelling&grammatica: alles uitgevinkt | menu: extra-autocorrectielijsten-alles uitgevinkt van alle tabs) ==> Gevolg: Word geeft de error niet meer maar excel nog steeds :rolleyes:

*** Bij excel zelf heb ik in de menu's geen opties gevonden die iets veranderen aan de autocorrectie(lijsten).

*** CUSTOM.DIC -file is aanwezig

*** Voor de rest heb ik Windows XP (home edition), HP Pavilion, Office 2000

Ik zou graag zo snel mogenlijk een oplossing vinden voor dit probleem want ik begin me echt kapot te enerveren :cool:

Staat hier alles goed?

Bijlagen

• spelling.jpg
    spelling.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 101
Staat hier alles goed?

Hmmm dat venster heb ik niet in mijn versie van microsoft excel (office2000 btw)
Dergelijk scherm kom ik wel tegen bij Word (spelling & grammatica) en daar staat alles inderdaad zo ingesteld.
Maar bij m'n excel, als ik "menu: extra-opties" doe kom ik geen venster met spelling of foutcontrole tegen. (ook niets dat er op lijkt) :confused:

Moeilijk, maar wel. Vond dit ook nog:

De locatie van uw instellingen
De locatie van de instellingen in uw gebruikersprofiel is afhankelijk van het besturingssysteem dat u gebruikt en van de wijze waarop de systeembeheerder uw gebruikersprofiel op de server heeft geconfigureerd. Uw gebruikersprofiel bevindt zich op de volgende locatie:
Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam
Hoofdmap is een serverlocatie of een map op een station waaronder alle andere submappen zich bevinden (bijvoorbeeld C:\), Besturingssysteem is de map van het besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows of Winnt) en Gebruikersnaam is uw gebruikersnaam.
Alle instellingen en Microsoft Office-bestanden bevinden zich in de map Toepassingsgegevens in de map van uw gebruikersprofiel. De systeembeheerder moet uw gebruikersprofiel configureren om ervoor te zorgen dat deze bestanden beschikbaar zijn als u zich bij een willekeurige computer aanmeldt. De paden worden hieronder weergegeven.
Bestanden gebruikersprofiel Pad
Invoegtoepassingen (extensie .xla) Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Addins
Hoofdmap\Program Files\Microsoft Office\Office\Biblio (deze map staat altijd op dezelfde locatie en biedt alleen neerwaartse compatibiliteit)
Alternatieve opstartmap Deze locatie kan de gebruiker zelf opgeven. Klik op Opties in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Algemeen.
AutoCorrectielijsten Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Office
Aangepaste woordenlijst (extensie .dic)
Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Proof
Standaardbestandslocatie Deze locatie kan de gebruiker zelf opgeven. Klik op Opties in het menu Extra en vervolgens op het tabblad Algemeen.
Office werkbalk Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Shortcut Bar
Persoonlijke-gegevensprofielen (extensie .pip)
Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Office
Laatst gebruikte snelkoppelingen
Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Office\Recent
Sjablonen (extensie .xlt) Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Templates
Sjablonen kunnen zich ook in de map XLStart bevinden.
Query's Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Queries
De map XLStart Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Excel\XLStart
Hoofdmap\Program Files\Microsoft Office\Office\XLStart
Aangepaste werkbalken (Excel.xlb)
Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Excel
Grafiekgalerie Hoofdmap\Besturingssysteem\Profiles\Gebruikersnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Excel

Laatst bewerkt:
Het ligt aan je toetsenbord instellingen (ja echt)
Ik heb hier ook vreselijke hoofdpijn van gekregen.
Verander je toetsenbord instellingen eens naar nederlands(us internationaal) inplaats van engels. Et voila
Het is een bug, je zal zien dat dit alleen op nederlandse forums gepost is als probleem.
omdat het een toetsenbord instelling is.

Het ligt aan je toetsenbord instellingen (ja echt)
Ik heb hier ook vreselijke hoofdpijn van gekregen.
Verander je toetsenbord instellingen eens naar nederlands(us internationaal) inplaats van engels. Et voila
Het is een bug, je zal zien dat dit alleen op nederlandse forums gepost is als probleem.
omdat het een toetsenbord instelling is.

Dit lijkt me een oplossing :cool:
Ik herinner me dat ik inderdaad dat ik niet veel meldingen hiervan vond op engelstalige forums e.d.

Het is een tijdje geleden dat ik over dit probleem nog nagedacht heb; vermits ik geen oplossing vond heb ik me maar lekker aangepast aan die domme melding. (Gelukkig maar dat ik excel niet al te veel gebruik!)

Ik zal die instellingen sowieso eens nagaan en waar nodig aanpassen om eens te kijken of jouw oplossing ook bij mij van toepassing is. Nu nog niet want de pc (laptop) in kwestie is stuk en is dus weg voor reparatie :( (Blacklight onderdeel ofzo stuk waardoor het beeldscherm niet meer presteert zoals het zou moeten).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan