autoexe

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbert

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2002
Als ik mijn PC opstart komen er een aantal:C:/ die er volgens mij onnodig komen. Ik krijg ze echter niet weg ook niet met MS Config want daar staan ze helemaal niet in. Iemand een idee hoe ik dit kan wegkrijgen?? Graag een simpele uitleg aub thks Herbert
Zie Screenshot

Bijlagen

• dos.jpg
    dos.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 36
Dat je niets in Msconfig vindt is niet zo vreemd. Daar vind je alleen dingen die door Windows worden opgestart. Maar in dit stadium is Windows nog niet geladen.
Je kunt het aantal C:'s echter wel verminderen.
Ga met Verkenner naar C:\Autoexec.bat
Klik er met je rechter muisknop en Shift ingedrukt op en kies Openen met...
Open het bestand met Kladblok.
Door de lege regels weg te halen verminder je het aantal C:'s tot 1 of 2.
Om ze helemaal niet meer te laten weergeven typ je als eerste regel: @ echo off
Je ziet dan alleen nog een scherm als in de bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,als ik het open in kladblok staan er geen"c",dat is het rare van de zaak. Alleen als ik de pc opstart verschijnen die C's

Die C:'s staan ook niet in Autoexec.bat; die C:'s staan nergens. Ze worden op het scherm gezet wanneer er een lege regel in Autoexec.bat wordt aangetroffen en wanneer het eind van dat bestand is bereikt. Dit is volkomen normaal en eigenlijk zou je je er ook helemaal niet druk om hoeven maken; je computer wordt er niet trager door en hij start ook niet minder snel op.
Volg gewoon de aanwijzingen uit mijn vorig antwoord en het aantal C:'s wordt teruggebracht tot één of twee.
Als je die C:'s helemaal weg wilt hebben voeg je, zoals gezegd, de regel @ echo off toe.
Maar nogmaals, voor de prestaties van de pc maakt dit allemaal niets uit.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan