autoexec.nt

Status
Niet open voor verdere reacties.

el_tieskos

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Bij het opstarten van een DOS applicatie in XP Professional krijg ik de volgende foutmelding:

C:\Windows\System32\Autoexec.nt. Het systeem bestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows- toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Hierna sluit de toepassing en kan ik geen DOS gerelateerde toepassingen meer gebruiken!

Helaas werkt geen van deze oplossingen. Het bestand wordt iedere keer weer verwijderd. Als ik de eigenschappen op alleen-lezen zet dan kan ik mijn DOS applicatie nog steeds niet opstarten en krijg ik een ander soort foutmelding.

Ik heb exact gedaan wat er in dat artikel staat, maar ik kan de programma's nog steeds niet opstarten.

Geplaatst door el_tieskos
Bij het opstarten van een DOS applicatie in XP Professional krijg ik de volgende foutmelding:

C:\Windows\System32\Autoexec.nt. Het systeem bestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows- toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Hierna sluit de toepassing en kan ik geen DOS gerelateerde toepassingen meer gebruiken!

@ G. Mallant,

En wat wil je hiermee vertellen.

Maak een bestand dat autoexec.nt heet en zet het in de map die genoemd wordt. Bestand kan op zich leeg zijn.

Ik heb eerst de bestanden van de xp cd gekopieerd naar de system32 map. Autoexec.nt, Config.nt en command.com. Nadat bleek dat dit niet de oplossing was heb ik handmatig al die bestanden aangemaakt en naar de system32 map verplaatst. Dit werkte ook niet.

Op de 1 of andere manier wordt het bestand telkens weer verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan