AutoExec probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDummy

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2015
Hoi,

Ik heb een DB die draait in Runtime16. Er is een AutoExec in verwerkt die de koppelingen van de tabellen controleert en eventueel aanpast. Nu is het zo dat wanneer de DB voor het eerst wordt geopend op de Client Computer Runtime eerst probeert een koppeling met de tabellen probeert te maken alvorens hij kijkt naar de AutoExec. Althans dat idee heb ik want hij creëert een Network Error dat de koppeling niet gemaakt kan worden (logisch want dit is bij eerste start een verkeerde koppeling en moet via de AutoExec bijgewerkt worden).
Na op OK-klikken bij de netwerk fout start de DB gewoon door en maakt de koppelingen. De DB kan daarna gewoon gebruikt worden. Bij een tweede keer starten van de DB komt de fout niet (de koppelingen zijn immers goed bijgewerkt) en werkt het zoals ik het bedoel.

Aangezien de netwerk fout melding (bij eerste keer starten) als irritant bij de gebruiker kan overkomen wil ik die eruit hebben. Enig idee hoe ik deze eruit kan krijgen of ieder geval zodanig programmeren dat de gebruiker deze niet ziet.

Cheers:cool:

Hoi,

Ik heb het probleem opgelost. Bij het starten van de DB wordt automatisch het eerste formulier (met oude koppelingen) geopend (via Huidige Database...). Blijkbaar kijkt Access hier eerst naar alvorens de AutoExec wordt uitgevoerd\bekeken. Dus nu wordt het start formulier aan het eind van de AutoExec geopend (dus eerst de juiste koppelingen maken). Dit werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan