• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofill op basis van een breuk die afgerond moet worden naar boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinemaster

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Goedemiddag,
Ik heb een klein probleempje wat iemand vast heel makkelijk kan oplossen.
Hieronder staat een klein deel van een macro, waarbij een aantal regels wordt aangemaakt op basis van de totale oplage gedeeld door de verpakkingseenheid.

Sub Stickerdata_aanmaken()

Dim test3 As String
test3 = InputBox("Vul het totaal aantal records in", "Totaal", "25000")
Dim test8 As String
test8 = InputBox("Vul de inhoud van 1 doos in", "Inhoud box", "500")

Dim test5 As String
test5 = test3 / test8

Range("A2:I3").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("A2:I" & test5 + 1), Type:=xlFillDefault

End Sub

Met het voorbeeld gaat het goed, omdat 25000 / 500 uitkomt op een heel getal. Zodra ik de verpakkingseenheid naar 450 wijzig, dan loopt de macro vast omdat de autofill niet naar een kommagetal kan verwijzen (I55,56). Nu heb ik geprobeerd om de formule =AFRONDEN.BOVEN toe te voegen, maar dit wil helaas niet werken.

Mijn poging was:
Dim test5 As String
test5 = Ceiling(test3 / test8,2)

Iemand suggesties? (uiteraard heb ik meer opties geprobeerd, maar ik kreeg telkens een error)

Wel een bijzondere oplossing om getallen te definiëren als string.

Probeer het zo eens
Code:
Sub Stickerdata_aanmaken()
Range("A2:I3").AutoFill Destination:=Range("A2:I" & Int(InputBox("Vul het totaal aantal records in", "Totaal", 25000) / InputBox("Vul de inhoud van 1 doos in", "Inhoud box", 450)) + 1), Type:=xlFillDefault
End Sub

bijna goed

Code:
Dim test5 'GEEN string
test5=Application.WorksheetFunction.Ceiling(val(test3) / val(test8), 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan