• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofill referenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwight21

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
18
Hi,

Kwam laatst in moeilijkheden met autofill. Functioneerde niet zoals ik verwachtte:

1. Je vult in cell A1 de waarde 1 in. In A2 4 en A3 7. Als je nu A1 tot A3 selecteert en je sleept autofill omlaag dan krijgt iedere cell een waarde van +3 ten opzichte van de cell ervoor.

Probleem: Als je in cell C1 =A1 invult en C2 = A4 en C3 = A7, dan werkt dit niet. Als je nu autofill sleept wordt de reeks herhaalt in plaats van verlengt.

Waarom is dit?

Ik heb het wel opgelost met INDIRECT en ADDRESS, maar dat is niet wenselijk. Graag hoor ik een oplossing om autofill te laten begrijpen wat ik wil.

2. Als je cell C1=A1 en C2=A2 als waarde geeft en je selecteert ze en sleept autofill omlaag, dan wordt C3=A3 en C4=A4, prima.

Probleem: als je C1=A1 en D1=A2 als waarde geeft en je selecteer ze en sleept naar rechts, dan snapt autofill dit niet. Als je over kolommen sleept dan past autofill ook alleen de kolommen aan. E1 wordt dan B1 in plaats van A3, zelfs als je $A1 als waarde zou geven in C1.

Waarom is dit en hoe fix je dit? Wederom wel op kunnen lossen met TRANSPONEREN, maar zou graag willen dat dit makkelijker kan.

Thanks voor alle tips
 
Laatst bewerkt:
Vul de cel adressen in zoals je beschreef, maar laat het = teken weg. trek dan omlaag. Druk vervolgens control+h en vervang alle A's door =A.
 
Gast, briljante workaround.

Thanks!

Soms is de oplossing zo simpel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan