Beste mede-Excellers,
Voor een bepaalde handeling moet ik Autofilter eerst uitzetten dan de handelling laten doorvoeren en daarna de Autofilter weer aanzetten.
Het Probleem?
Als ik eerst op een bepaalde medewerker selecteer dan lukt het alleen de rijen te laten zien waar een bepaalde mederwerker aan gekoppeld staat.
Dan als er een rij bij zit die op "Afgehandeld" staat haalt hij deze eruit en verplaatst deze rij naar het Blad "Archief" als ik op de knop "Archiveren" klik.
Maarrr... nu komt het. Voor het archiveren moet eerst de autofilter UIT (dat lukt) dan moet hij archiveren en vervolgens moet de filter weer AAN met de laatste ingevulde gegevens in AutoFilter.
Het lukt me wel om de filter weer aan te zetten, maar dan laat hij alle medewerkers zien.
Weet iemand een oplossing?
Mijn dank is groot.
Groetjes,
McMacro
Voor een bepaalde handeling moet ik Autofilter eerst uitzetten dan de handelling laten doorvoeren en daarna de Autofilter weer aanzetten.
Het Probleem?
Als ik eerst op een bepaalde medewerker selecteer dan lukt het alleen de rijen te laten zien waar een bepaalde mederwerker aan gekoppeld staat.
Dan als er een rij bij zit die op "Afgehandeld" staat haalt hij deze eruit en verplaatst deze rij naar het Blad "Archief" als ik op de knop "Archiveren" klik.
Maarrr... nu komt het. Voor het archiveren moet eerst de autofilter UIT (dat lukt) dan moet hij archiveren en vervolgens moet de filter weer AAN met de laatste ingevulde gegevens in AutoFilter.
Het lukt me wel om de filter weer aan te zetten, maar dan laat hij alle medewerkers zien.
Weet iemand een oplossing?
Mijn dank is groot.
Groetjes,
McMacro
Code:
Sub Archiveren()
With Worksheets("Brand&Object").Range("AP7:AP1000")
Worksheets("Brand&Object").AutoFilterMode = False
Do
Set A = .Find("Afgehandeld", LookIn:=xlValues, SearchDirection:=xlNext)
If Not A Is Nothing Then
B = A.Row
Rows(B).Copy
Worksheets("Archief").Select
With Worksheets("Archief").Range("AP7:AP1000")
Set Z = .Find("", LookIn:=xlValues)
If Not Z Is Nothing Then
Z = Z.Row
Worksheets("Archief").Range("A" & CStr(Z)).Select
ActiveSheet.PasteSpecial
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, SkipBlanks:=False
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
Application.CutCopyMode = False
End If
End With
Worksheets("Brand&Object").Select
Rows(B).Select