• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter - aangepast - bevat met een macro oproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guijan12

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Goedenavond allemaal,

Uit een kolom met meer dan 700 verschillende namen moet ik constant namen filteren.
Ik heb een autofilter bovenin de kolom geplaatst.
Maar om steeds het autofilter - aangepast - bevat te selecteren duurt uiteindelijk erg lang en kost ook nog eens 5 klikken per naam (x 700 namen).

Ik heb geprobeerd met een macro recorder de tekstbox van autofilter op te roepen.
Maar als de tekstbox in beeld is, kan de macro recorder niet worden gestopt.
Toch moet het kunnen lijkt me, maar mijn handigheid met macros gaat niet verder dan de recorder :(

Of ben ik abuis?

Alvast bedankt voor je hulp.

Gr, Guido

Beste guijan,

Heb je al eens geprobeerd een draaitabel te maken van je tabel?
Selecteer een cel in je tabel > Data > Draaitabel > .......

Richad

Beste guijan,

Heb je al eens geprobeerd een draaitabel te maken van je tabel?
Selecteer een cel in je tabel > Data > Draaitabel > .......

Richad

Hi Richard,

Nee, ook dat is niet mijn kracht in excel :(
Ik probeer mijn kennis bij te spijkeren, ondermeer door dit soort vragen te stellen.
Naast het filteren moet ook nog in een van de aangrenzende kolommen data (b.v. een andere naam) worden ingevuld na het filteren. Kan dat met een draaitabel?

Gr, Guido

Komt dit in de goede richting ? typ het begin van een naam in de tekstbox en kijk

Bijlagen

Hoi Daniel,

Ja dat lijkt er wel op.
Eigenlijk nog mooier dan ik in gedachten had.

Alleen hoe heb je dat nu gedaan en hoe kan ik het in mijn bestaande sheet uitvoeren?

Gr, Guido

Laatst bewerkt:
Hoi Daniel,

Ja dat lijkt er wel op.
Eigenlijk nog mooier dan ik in gedachten had.

Alleen hoe heb ja dat nu gedaan en hoe kan ik het in mijn bestaande sheet uitvoeren?

Gr, Guido

Je moet een textbox maken ( normaal geen probleem zie ik in je eerste posting ) daarna zet je de VBA code achter het blad waar de textbox staat , dit doe je door op Alt F11 te klikken , links zie je dan je project > dubbelklik daar op het desbetreffende blad ( sheet ) plak daar rechts de VBA code die je vanaf het voorbeeld bestandje al had gekopieerd . Pas eventueel de range ( gegevens ) aan aan jouw opmaak . ( uitleg is niet mijn sterkste kant :( )

Bijlagen

• filtertextbox.jpg
    filtertextbox.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 65
@ trucker10, is dit inbreken op de vraag als ik vraag hoe je die comment in die JPG-file erbij gekregen hebt ?

@ trucker10, is dit inbreken op de vraag als ik vraag hoe je die comment in die JPG-file erbij gekregen hebt ?

Beste Cow18 ;) , ik heb wel al een niet officiële waarschuwingen hiervoor gekregen ( bijschrift in topic ) dat ik geen antwoorden mag geven als ze niet van de TS zijn , bij deze sorry :confused:

Hi Daniel,

Na wat gemodder met excel 2007 (macrobeveiliging) heb ik hem volgens mij nu goed werkend :thumb:
En nog beter dan ik het voor ogen had. Dank je wel voor je hulp!
Het wordt toch tijd om eens een goede cursus VBA te gaan volgen :)
Dat lijkt me al wel langer wat, maarja..........tijd, hé

Gr, Guido

PS Cow18, zie bijlage, hoop dat het antwoord geeft op je vraag :cool:

Bijlagen

• filtertextbox 2.JPG
    filtertextbox 2.JPG
    80,5 KB · Weergaven: 57
Hi Daniel,

Na wat gemodder met excel 2007 (macrobeveiliging) heb ik hem volgens mij nu goed werkend :thumb:
En nog beter dan ik het voor ogen had. Dank je wel voor je hulp!
Het wordt toch tijd om eens een goede cursus VBA te gaan volgen :)
Dat lijkt me al wel langer wat, maarja..........tijd, hé

Gr, Guido

PS Cow18, zie bijlage, hoop dat het antwoord geeft op je vraag :cool:

Ik ben ook nog aan het zelf leren via , forums boek en veel tijd met VBA .

Cow18 zoals guijan aan geeft via printscreen en paint kan je de tekst erbij plaatsen .

Suc6 , guijan

Beste Cow18 ;) , ik heb wel al een niet officiële waarschuwingen hiervoor gekregen ( bijschrift in topic ) dat ik geen antwoorden mag geven als ze niet van de TS zijn , bij deze sorry :confused:
:shocked: :shocked:
Wat moet ik me erbij voorstellen, een lijfstraf :mad: of 2 dagen zonder eten naar bed :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan