• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter en groeperen in beveiligde gedeelde werkmap Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jajajajanneke

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Hoi,

Ik ben bezig een worksheet te maken (in Excel 2010) waarin meerdere mensen moeten werken en waarin filters en groeperingen gebruikt moeten kunnen worden.

Ik heb een macro om tegen te gaan dat de beveiliging autofilter en groeperen blokkeert maar een gedeelde werkmap ondersteunt geen macro's (grrrrr :mad:).

Hoe kan ik er voor zorgen dat men in de beveiligde en gedeelde werkmap toch de autofilter kan gebruiken en kolommen kan (de-)groeperen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Janneke

ik zie dat ik iets te snel mijn conlusie heb getrokken...
de autofilter kun je wel gebruiken (uitsluiten in de beveiliging) maar die optie is er niet voor het (de-)groeprern... dat blijft dus nog een probleem...

heeft echt niemand een antwoord? heeft iemand dan een lijntje met de microsoft-mensen? :rolleyes:

Ik denk niet dat er nog een antwoord gaat komen daarom zal ik het onderwerp sluiten.
@moderator: wellicht beter om dit onderwerp dan ook te verwijderen gezien er geen antwoord is gekomen.

Bedankt voor je reactie Excelamateur maar de 2 onderwrpen die je aangeeft gaan niet over gedeelde werkmappen. Als je de functionaliteit 'gedeelde werkmap' gebruikt dan gaat dat allemaal (helaas) niet op.

Gezien je een amateur bent (:P) een uitleg van een gedeelde werkmap:
Een werkmap waarin meerdere gebruikers gegevens tegelijkertijd mogen toevoegen of wijzigen. Dit bestand wordt vervolgens op een netwerklocatie beschikbaar voor andere gebruikers. Wat er door wie en wanneer is aangepast kun je ook loggen of visueel zichtbaar maken.

Ik heb het probleem overigens opgelost door het werkblad te beveiligen, vervolgens de werkmap via "werkmap delen" te delen maar dan de beveiliging die bedoeld is voor gedeelde werkmappen niet aan te zetten.
Het nadeel daaraan is dat iedereen het bestand kan "ont-delen" (en dan ben je ook de logging van de wijzigingen kwijt) maar gelukkig weten de gebruikers die met mijn bestand werken toeten nog blazen van de deel-functionaliteit dus die blijven toch wel van die instelling af :D
Er wordt nu al een paar weken in gewerkt door zo'n 20 verschillende personen (niet alle 20 tegelijkertijd maar wel steeds een paar mensen tegelijkertijd) en tot nu toe gaat het prima! Ik sla af en toe een kopie op zodat ik de logging tot dan toe zeker heb gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan