• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

maudie16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo,

Ik heb 2 vragen betreffende Excel:

1) Voorwaardelijke opmaak.
Ik wil een hele regel een andere kleur geven als de waarde in de 5e kolom niet nul is.

2) Autofilter
Ik heb een uitgebreid bestand met een 10tal werkbladen. Om de een of andere reden is voor alle werkbladen de optie autofilter niet mogelijk.
Als ik een nieuw bestand aanmaak is dat wel gewoon mogelijk.

Hartelijk dank voor de info.

Maurice

Excel

1) Als je naar opmaak/voorwaardelijke opmaak gaat. Kun je daar aangeven 'niet gelijk aan' en typ dan '0' in. Geef vervolgens aan welkek opmaak er moet komen wanneer de opmaak niet nul is.

2)Volgens mij heb je meer dan 1 tabblad geselecteerd waardoor autofilter grijs blijft. Selecteer 1 tabblad en zet je autofilter aan bij elk tabblad apart. Dit kan dus niet met alle tabbladen tegelijk aan.

Succes ermee.

Dank voor je snelle reactie,

maar bij
1) In jouw geval maakt hij alleen maar betreffende cel op en niet de hele regel (8 voorgaande cellen in dit geval)

2) Selecteer gewoon 1 tabblad. Uitgebreid filter werkt wel maar deze vind ik minder gebruiksvriendelijk.

Groeten,

Maurice

Vraag 1 is inmiddels opgelost.
Heb deze opmaak met formule= gedaan ipv celwaarde

Nu de 2e nog!!

Maurice
:)

Gelukkig is de helft al opgelost. Zit er misschien een beveiliging op dat blad? Kijk eens bij 'extra' en 'beveiliging'. Als daar staat 'beveiliging blad opheffen' dan is dit zo. Klik hierop en je beveiliging is eraf.

Is dit het ook niet, leg dan even uit hoe autofilter er uit ziet. Is het grijs of komt hij helemaal niet voor?

Ik hoor het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan