• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter met 2 criteria variabel vullen mbv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo,

Ik heb een autofilter op een aantal kolommen staan. Kolom 5 wil ik filteren op alle waarden die leeg zijn of alle waarden die de waarde van cel W2 bevatten.
Ik heb daarvoor de volgende VBA code gebouwd, maar deze krijg ik niet aan de praat:

Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=", Operator:=xlOr, Criteria2 _
        :="=* & Range("W2")

Wie kan mij helpen?

Neem aan dat dat * een typefoutje is. Waarschijnlijk komt het door je Criteria1
Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=''", Operator:=xlOr, Criteria2:="=" & Range("W2")

Neem aan dat dat * een typefoutje is. Waarschijnlijk komt het door je Criteria1
Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=''", Operator:=xlOr, Criteria2:="=" & Range("W2")

Beste Rene,

Bedankt voor je reactie. Het * was geen typefout, want ik wilde de selectiecriteria "bevat" gebruiken en dat moest (dacht ik) met een *.
Selectiecriteria 1 moet zijn: "is gelijk aan" niks
Selectiecriteria 2 moet zijn: "bevat" de waarde in cel W2

Ik heb nu de volgende formule:
Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=", Operator:=xlOr, Criteria2:="=* & Range(W2) * "

Echter krijg ik dan niet de juiste uitkomst. Deze macro zet als waarde "Range(W2)" neer, terwijl dit de waarde in cel W2 moet zijn:
autofilter vba.JPG

Wie kan mij helpen?

De reden dat daar Range(W2) staat is omdat je dat er zo letterlijk neerzet. Je moet de code aanpassen naar:
Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=", Operator:=xlOr, Criteria2:="=*" & Range(W2) & "*"

De reden dat daar Range(W2) staat is omdat je dat er zo letterlijk neerzet. Je moet de code aanpassen naar:
Code:
Selection.AutoFilter Field:=5, Criteria1:="=", Operator:=xlOr, Criteria2:="=*" & Range(W2) & "*"

Bij deze code krijg ik een foutmelding "Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Range van object_Worksheet is mislukt".
foutmelding autofilter.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan