Autofilter optie 'aangepast' met invoer via textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

debastaard

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Beste helpmij-ers,

Ik denk dat deze vraag vrij makkelijk is op te lossen, maar ik kom er even niet uit.

Ik wil graag een textbox waar men criteria kan invullen m.b.t. de autofilter functie, toegepast op kolom B.
Nu kan ik dit doen via de reguliere autofilter, maar dan moet ik telkens 'aangepast' kiezen en het criterium ingeven.

Ik heb het volgende, maar kom er dus totaal niet verder komen
Code:
    Range("B7:B65536").Select
    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="HIER MOET HET GETAL UIT TEXTBOX KOMEN?", Operator:=xlAnd

Heeft iemand een idee hierover? Alvast hartstikke bedankt.

Zoiets?

Code:
Range("B7:B" & Rows.Count).AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Textboxnaam.Text

Verander wel Textboxnaam

Wigi

Ja! Zoiets ben ik wel naar op zoek inderdaad.
Ik krijg nu alleen een foutmelding dat de methode Autofilter van Klasse range is mislukt?

Groeten en bedankt tot zover!

Wat als je minder rijen neemt in de range?

Okey, heb de range tot rij 100 gezet, en krijg dezelfde foutmelding.
Het drop down menu voor filteren komt er keurig te staan, inclusief getallen. Alleen als ik een waarde invoer in de textbox stopt ie ermee.

Kan je een klein voorbeeldje posten? Maakt het gemakkelijker voor ons.

Zie bijlage.

Textbox heet textbox2, verander indien gewenst.

Wigi

Ik weet niet of dit aan mij ligt (of aan de versie van excel), maar ik krijg nogsteeds een foutmelding als ik wat in de tekstbox type. Weet jij wat er fout gaat, en wat ik er aan kan veranderen?

Ik weet niet of dit aan mij ligt (of aan de versie van excel), maar ik krijg nogsteeds een foutmelding als ik wat in de tekstbox type. Weet jij wat er fout gaat, en wat ik er aan kan veranderen?

Je hebt toch zeker mijn bijlage gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan