• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter records found

• Onderwerp starter Onderwerp starter SLK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SLK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2003
Bij gebruik van Autofilter kan rechts onderaan het scherm het aantal records found worden getoond. De instelling voor deze is onbekend.
Nu wordt filtermode getoon wat vervangen moet worden door het aantal records getoond van de totale selectie. (Sommige excel sheets van bepaalde PC's/excel instellingen bevatten deze info=dus het kan). Hoe pas ik de instelling in excel aan dat dit wordt getoond.

Ik ben even gaan testen, maar dit is wat er bij mij gebeurt:

Als ik de kolom selecteer, autofilter aanzet en vervolgens een item in de lijst kies, geeft ie linksonderin: 3 of 48 records found.

Als ik dan vervolgens naar een ander werkbblad ga, en dan weer terugkom, staat er op dezelfde plek Filtermode. Het is dus een tijdelijke weergave van het aantal records, wat je volgens mij niet kunt aanpassen. Als je wilt weten hoeveel records er gevonden zijn, moet je even opnieuw het item in de lijst selecteren.

Deze tijdelijke weergave is ook intestellen als constante weergave alleen weet ik niet hoe. Doorgebruik te maken van medere PC's ben ik achter gekomen dat sommige PC's (dezelfde versie van excel) deze instelling als standaard hebben.

Hee, dat is apart!?! Ík schaar het onder de Microsoft logica.... Laat maar even weten als je erachter bent waar het zit, ben wel benieuwd.

Hartelijk dank voor de moeite...ik was ook bang voor de Microsoft logica..laat het weten zodra het bekend is.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan