• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter selctielijst kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky48

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo,

Weet iemand hoe ik de "drop down list" (selectielijst) kan kopieren bij gebruik van autofilter.

Alvast bedankt.

Lucky48

Als je een autofilter gebruikt, dan staan de gegevens dus ook al ergens anders vermeld. Kun je niet vanaf daar kopiëren?

ik heb een tamelijk grote lijst van bv gebruikers;
Deze staan meerdere malen in de lijst en via autofilter krijg ik in de drop down list alle gebruikers waaruit ik dan een gebruik kan selecteren.
Maar ik wil de lijst die te voorschijn komt kopieren omdat daar alle namen van de gebruikers in voorkomen.

Als je Excel 2007 gebruikt, dan is op het tabblad Gegevens (Data) de knop Duplicaten Verwijderen (Remove Duplicates) beschikbaar. Kopieer de lijst met namen bijvoorbeeld naar een tijdelijk bereik, selecteer deze lijst met namen en gebruik de optie Duplicaten Verwijderen. Je houdt nu een lijst met unieke namen over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan