• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarre

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo,

Na veel zoekwerk eindelijk de vraag hier gesteld. Weet iemand of het mogelijk is om na een selectie via autofilter, de geselecteerde RIJ nummers op te vragen. De bedoeling is om met vert.zoeken in bepaalde kolommen uit het grotere bestand te zoeken.

Ik zie naar een reactie uit.

Jarre

Voeg een (verborgen)hulpkolom toe en zet er de formule:

=Rij() in, dan heb je de gefilterde rijnummers.
Met deze waarde kun je dan vert.zoeken

Cobbe

Voeg een (verborgen)hulpkolom toe en zet er de formule:

=Rij() in, dan heb je de gefilterde rijnummers.
Met deze waarde kun je dan vert.zoeken

Cobbe

Beste Cobbe,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Deze oplossing had ik al uitgeprobeerd. Probleem is als je een volgende filtering doet, je opnieuw weer =rij() moet intypen.

Groet,
Jarre

Doe eens een voorbeeldbestand, dat is wellicht duidelijker dan de uitleg hier.

Doe eens een voorbeeldbestand, dat is wellicht duidelijker dan de uitleg hier.

Hallo Wigi,

Bijgaand het voorbeeldbestand.
Verander de plaatsnaam middels autofilter van de plaats in Buren. En zie de in A3 is de RIJ nr verdwenen.
Concreet is de vraag dus: is het mogelijk om onafhankelijk van de filtering permanent A3 uit te lezen?

Vr. gr.
Jarre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet dit in cel A3:

=2+SUBTOTAAL(102;$B$1:$B3)

en voer door naar beneden toe.

Wigi

Zet dit in cel A3:

=2+SUBTOTAAL(102;$B$1:$B3)

en voer door naar beneden toe.

Wigi

Jammer het werkt niet. Als men via autofilter, in kolom3 de plaats Buren selekteer, dan wordt rij nummer 3 weergegeven in plaats van 18.

Jarre

Jammer het werkt niet. Als men via autofilter, in kolom3 de plaats Buren selekteer, dan wordt rij nummer 3 weergegeven in plaats van 18.

Jarre

Duh...

Dat doe je toch met =RIJ()?

Dat stond trouwens al in jouw voorbeeldbestandje en heeft Cobbe al gesuggereerd.

Laatst bewerkt:
Duh...

Dat doe je toch met =RIJ()?

Dat stond trouwens al in jouw voorbeeldbestandje en heeft Cobbe al gesuggereerd.

Hartelijk voor het meedenken. De formule =2+SUBTOTAAL(102;$B$1:$B3) werkt alleen als autofilter uit staat.

Gr. Jarre

Moeilijk te begrijpen wat je echt wil.
Als in A3 =Rij() staat blijft daar 3 staan, of je nu filtert of niet.
Of rij 3 nu zichtbaar is of niet A3 blijft 3 weergeven.

Cobbe

Moeilijk te begrijpen wat je echt wil.

Inderdaad Cobbe.

Jarre, kan je eerst eens nadenken over wat je nu eigenlijk zoekt, en dat dan duidelijk overbrengen naar de helpers hier? Anders blijven we maar gokken, en volgens mij staat de goede oplossing er al tussen, maar goed.

Wigi

Inderdaad Cobbe.

Jarre, kan je eerst eens nadenken over wat je nu eigenlijk zoekt, en dat dan duidelijk overbrengen naar de helpers hier? Anders blijven we maar gokken, en volgens mij staat de goede oplossing er al tussen, maar goed.

Wigi

Zie bijlage

Bijlagen

Uit het word doc:

Concreet:
Als in het basisbestand een autofitering wordt toegepast, dan moet bij een andere filtering de rijnummers uniek zijn.

Begrijp ik niet echt. Een rijnummer is toch altijd uniek?

Met VERT.ZOEKEN gegevens uit een gefilterde lijst ophalen is niet echt een goed idee denk ik.

Uit het word doc:

Begrijp ik niet echt. Een rijnummer is toch altijd uniek?

Met VERT.ZOEKEN gegevens uit een gefilterde lijst ophalen is niet echt een goed idee denk ik.

Hartelijk dank voor de tijd en moeite die aan dit onderwerp is besteed.
Jarre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan