• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilters op diverse plekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

egnisnarf

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Hallo,

Ik heb een bestand en ik wil daar op verschillende plekken (in dezelfde rij) een autofilter plaatsen.

Alleen dit pakt excel niet. Ik kan wel op cel B3 tm H3, maar dan wil ook een filter op R3 tm T3.

Weet iemand dit?

Alvast bedankt,
Inge

Als je klein XLS voorbeeld bestandje zonder gevoelige informatie plaats dan hoeven wij dit niet te doen en loopt de communicatie een stuk eenvoudiger.

voorbeeldje

Hoi,

Sorry ben even uit dew roulatie gweest.
Zie hierbij een voorbeeldje. Ik wil op de gele vlakken een autofilter...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
Inge

Bijlagen

Inge

Je kunt toch van B5 tot en met G5 een autofilter plaatsen ?

2 aparte autofilters in een regel kan volgens mij niet en heeft, zover ik het kan bekijken, geen toegevoegde waarde.

Bijlagen

Dat ik een filter over een hele rij kan plaatsen, dat weet ik. Maar ik wil juist weten of je het ook kan splitsen.

Ik moest een voorbeeldje meesturen, dat heb ik bij deze gedaan. Mijn origenele bestand bevat gevoelig informatie. En geloof me dat het daar wél toegevoegde waarde heeft anders zou ik de vraag niet stellen!

Kan het evt wel als ik een extra regel invoeg en daar een filter op zet?

En geloof me dat het daar wél toegevoegde waarde

Leg dat dan eens uit.

Door middel van een filter laat je een HELE REGEL wel of niet zien.
Als je 2 filters zou plaatsen dan heeft het eerst filter ook invloed op het tweede.
Dus kun je net zo goed één filter over de gehele breedte plaatsen.

Ik heb een lijst gemaakt met titels van activiteiten, deze titels hebben allen hyperlink, waardoor je veel meer info over de betreffende activiteiten krijgt.

Achter de lijst met titel heb ik een kalender, met maanden, wanneer de activiteiten plaatsvinden. Als je dan op een maand klikt krijg ik alleen de activiteiten van die maand. Nu hebben de activiteiten betrekking op diverse doelgroepen. Deze staan in de kolommen vóór de titels genoemd, met een kruisje in de kolom voor welke doelgroep de actieviteit is. Hierop staat een autofilter.
Nu wil ik achter de kalender een extra kolom toevoegen met een naam van een soort activiteit bv: 'actief' 'eten en drinken' etc etc. Hierop wil ik ook een filter zetten, zodat ik eerst een filter kan aanzetten van een soort activiteit en dan kijk voor welke doelgroep en later weer de kalender. Zo kan ik mijn enorme waslijst heel snel overzichtelijk maken.

Ja, ik weet dat ik mijn kolom die ik wil toevoegen kan plaatsen naast de doelgroepkolommen, dan kan ik inderdaad een hele rij filteren, maar dat wil ik niet. Mijn bestand is overzichtelijker en gebruiksvriendelijker als ik deze kolom na de kalender zet. Op de kalender kan en zit geen autofilter...

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik hoop echt dat het kan, ik kan het alleen zelf niet vinden. Mocht het niet kunnen, dan is het jammer en moet ik een ander eoplossing verzinnen.

plaats dat bestandje dan eens.

sorry, maar die bevat gevoelige info... En heb ik alleen op mijn werk beschikbaar.

Maar goed ik denk te begrijpen uit de reactie's dat het gewoon niet kan, jammer, dan moet ik iets anders verzinnen...

bekijk het eens vanuit het standpunt van excel.
Als je tegelijkertijd 2 bereiken binnen hetzelfde werkblad zou hebben met eventueel overlappende rijen en je zou beginnen filteren volgens het 1e filterbereik en vervolgens vraag je in het 2e filterbereik alle waarden terug te tonen, dan zit je met een conflict. Een computer vraagt duidelijkheid, er is geen plaats voor interpretatie. Dus kan je maar 1 bereik per werkblad tegelijk gebruiken voor filteren.
De oplossing zou dus zijn beide bereiken aanzien als 1 bereik, dat veronderstelt dus dat beide bereiken ook starten op dezelfde rij !!
stel nu bereik 1 = A10:D100 en bereik 2 = AA10:AZ1000, dan filter je op A10:AZ1000 en kan je doen wat je wil ...

Cow bedankt voor je reactie,
Ik snap waar je heen wilt.
"je zou beginnen filteren volgens het 1e filterbereik en vervolgens vraag je in het 2e filterbereik alle waarden terug te tonen, dan zit je met een conflict. "

Maar als ik mijn filters naast elkaar zet, dan je heb je dat toch ook...
Ja kan toch in kolom a filteren en dan ik kolom b weer filteren op de nog overgebleven waarden? Ik wil precies hetzelfde. Maar ik wil alleen een paar kolommen overslaan, dus in A en D en b en c niet daar wil ik geen 'zichtbare' filter op.

Als ik het goed begrijp wil je dus alleen in de tussen kolommen de pijltjes niet zien.

Je zou dan als alternatief er 2 tabellen van kunnen maken.
Maar of je dan weer tegen andere problemen aanloopt weet ik ook niet.

Bijlagen

http://www.contextures.com/xlautofilter03.html#Hide
hier toont men hoe je via VBA de pijltjes van bepaalde kolommen kan weghalen, het lijkt daardoor alsof je met 2 bereiken zit te filteren, maar ja, schijn bedriegt, maar je krijgt toch het gevraagde.

Cow, inderdaad dat is een oplossing voor mijn probleem, de pijltjes verbergen... Ik ga kijken of ik de VBA code in mijn bestand geplakt krijg! Bedankt!

Pipopipo, ik heb even naar je lijstje gekeken helaas is dat geen oplossing. Ik wil nl hetzelfde bereiken als filters die naast elkaar staan, dus eerst filteren op doelgroep en dan kijken van wat ik over heb naar de soort activiteit. (zodat ik het idee krijg van zoeken binnen resultaten) Bedankt voor het meedenken!

Als het gelukt is, laat ik het nog even weten...

COW18 geeft gisteren een verwijzing naar de site met de oplossing. Code van die site aangepast:
Code:
Sub HideArrowsRange()
'hides arrows in specified range
Dim c As Range
Dim i As Integer
Dim rng As Range
Set rng = Range("A3:AG3")
i = rng.Cells(1, 1).Column - 1
Application.ScreenUpdating = False

For Each c In Range("A3:AG3")
    Select Case c.Address
    Case "$C$3", "$H$3", "$J$3", "$L$3", "$N$3", "$P$3", "$R$3", "$T$3", "$V$3", "$X$3", "$Z$3", "$AB$3", "$AD$3"
        c.AutoFilter Field:=c.Column - i, _
          Visibledropdown:=False
    Case Else
        c.AutoFilter Field:=c.Column - i, _
          Visibledropdown:=True
    End Select
Next

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Zie ook bijgaand bestand met de programmacode, pijltjes bij de gewenste kolommen zijn nu verborgen.

Gr.

Bijlagen

Bedankt voor het maken van de code. Zo is mijn probleem inderdaad opgelost!

Ik heb ooit al eens eerder met VBA gewerkt, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in mijn bestaande bestand geplakt. Ik snap niet wat ik fout doe... (frustratie alom...nu heb ik de oplossing, kan ik hem niet toepassen)

Iemand nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan