AutoIt Error Firewall.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Ik krijg al enkele dagen meerdere malen per dag de foutmelding die in de bijlage zit.
Het gaat om een error die gemaakt wordt door de firewall van windows, terwijl die uitgeschakeld staat, maar in het beveiligingscentrum in de configuratieschermen staat die ingeschakeld.
Wat is hiervan de oorzaak. Kan het te maken hebben met de installatie van windows media player 11?

Greetz : Jer:cool:en.

Bijlagen

• AutoItErrorFirewall.jpg
    AutoItErrorFirewall.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 79
JeroenE zei:
Ik krijg al enkele dagen meerdere malen per dag de foutmelding die in de bijlage zit.
Het gaat om een error die gemaakt wordt door de firewall van windows, terwijl die uitgeschakeld staat, maar in het beveiligingscentrum in de configuratieschermen staat die ingeschakeld.
Wat is hiervan de oorzaak. Kan het te maken hebben met de installatie van windows media player 11?

er staat autoit boven het venster, weet je zeker dat je geen spyware of virusachtige zaken hebt?
ik kan nl bij mijzelf geen firewall.exe vinden

Laatst bewerkt:
Dit heeft niets te maken met je Windows firewall.

AutoIt is een programma waarmee je m.b.v. een soort scripting-actige taal programma's kan schrijven. Hiermee kun je b.v. repeterende zaken (zoals muisklikken, toetsaanslagen) makkelijk automatisch laten uitvoeren. Maar dit programma kan meer. Zie hiervoor www.autoitscript.com/autoit3.
Normaal gesproken is de extensie van de sourcecode van een AutoIt script .au3 (vroeger was het .aut). Maar je kunt de .au3 ook compileren naar een .EXE

Op je PC is kennelijk e.o.a. AutoIt script aktief waar een fout in de broncode is.
Als ik het zo zou moeten inschatten, is het e.o.a exploit geschreven met AutoIt en gecompileerd naar Firewall.exe die in je System32 directory zit.

Tip: Als het een PC op het werk is, dat heeft waarschijnlijk de systeembeheerder het gedaan. Check het dan even met hem.
Als het een prive PC is, dan heb je waarschijnlijk e.o.a. exploit te pakken, want volgens mij hoort er geen Firewall.exe te zitten in de system32 directory. Je zou het volgende kunnen doen.
1. Disconnect van internet.
2. Kijk in je Taskmanager of je een taak tegenkomt die AutoIt heet (of Firewall.exe)
3. Kill deze taak
4. Rename Firewall.exe > Firewall.old
5. Ga op zoek in je auto opstart programma's naar een verwijzing naar dit programma en verwijder deze.
Voila, kind kan de was doen

Dank je wel voor de reacties.

Volstaat het niet firewall.exe te verwijderen ipv te hernoemen?
Ik heb die in de msconfig al uitgeschakeld.

Er staat in die directory trouwens nog een file : firewall.cpl --> een configuratiescherm-uitbreiding.
Ik heb dit sinds ik wmp11 heb geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
JeroenE zei:
Volstaat het niet firewall.exe te verwijderen ipv te hernoemen?

Natuurlijk. Maar veiligheidshalve natuurlijk eerst renamen. Weggooien kan dan altijd nog.
Succes

Dat is dan weer opgelost, dank je wel. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan