Autokeys

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemiddag

Ik heb een AutoKeys macro om bepalen toetscombinaties af te vangen.
Bijv. ^{F4} om te vookomen dat een venster met Ctrl+F4 afgesloten wordt.
{F11} blokkeert openen navigatievenster

Is er ook een mogelijkheid om ALT+F11 te blokkeren om te voorkomen dat VBA scherm geopend wordt ?

mvg
John

Hoi John,

Uw vraag is vrij onduidelijk, is het de bedoeling dat uw vba wordt beschermd? Dan kan je gewoon je database converteren naar mde (accde). Wel een backup maken van het origineel anders zit je in de problemen.

Greetz

Hallo gast0660

Ook al heb ik database omgezet naar een .accde bestand, dan nog kan ik met ALT-F11 de VBA editor oproepen. De code daarin is dan wel beschermd/onzichtbaar, maar ik vroeg mij af of ik de ALT-F11 toetscombinatie kan afvangen, zodat de hele editor niet op te roepen is.
Als voorbeeld heb ik printscreen van mijn huidige AutoKeys gemaakt, waarbij ik CTRL-F4 en de F11 toets afvang. Maar zoiets wil ik ook bij de ALT-F11 combinatie.

mvg
John

Bijlagen

Het symbool voor de ALT toets is het % teken. Je kan dus %{F11} proberen, maar ik verwacht niet dat het een toegestane combinatie is.

hoi,
probeer dit eens in de werkboek module
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnKey "%{F11}", ""
End Sub

Greetz

Een werkboek module in een Access database?

Hallo daar,

Nee, helaas werkt de %{F11} ook niet
@gast0660 : het gaat om access, niet om excel :)

Belangrijkste is dat de code in ieder geval niet te bereiken is als ik de database als accde wegzet voor de eindgebruikers

mvg
John

Als %{F11} niet werkt zal het om een niet toegestane toetscombinatie gaan en gaat mat Autokeys in ieder geval niet lukken.

In Access kun je bij de opties voor de database het vinkje weghalen voor 'Speciale Access-toetsen' gebruiken. Als dat is uitgevinkt dan werkt o.a. de toestencombinatie Alt+F11 niet meer.

Hallo Rebmog,

Thanks, de ALT-F11 werkt inderdaad niet meer.

die zocht ik, het leven kan zo gemakkelijk zijn als je het weet .... :)

mvg
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan