Autom. inhoudsopgave neemt opmaak document over

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Bij het aanmaken van een automatische inhoudsopgave is mij opgevallen dat automatisch de opmaak van de kopjes uit het document wordt overgenomen. Bijvoorbeeld, als ik een kop "1.1 Inleiding" in het document heb, dan wordt deze kop inclusief de opmaak (Vet, Rood) overgenomen in de inhoudsopgave. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik wil graag zelf de opmaak van de inhoudsopgave kunnen bepalen.

Je kunt bij het maken van een inhoudsopgave kiezen welke opmaak je wilt. Kies je niks, dan krijg je de opmaak van de tekst zelf. Zoals je al had gemerkt....

Ok, en waar/hoe kies ik dan de juiste opmaak?

Dat hangt een beetje van je Word versie af. In 2003 kun je een inhoudsopgave maken met <Invoegen>, <Verwijzing>, <Index en inhoudsopgave>. Daarin kies je dan een sjabloonstijl. Zie plaatje. 2007 zal ook wel zoiets hebben bij het menu Invoegen.

Bijlagen

• Inhoudsopgave.jpg
    Inhoudsopgave.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 84
Dank voor je bericht. Ik werk met 2003.

Ik heb nu verschillende sjablonen gekozen, en er zitten wel een paar leuke tussen, maar deze wijken qua format erg af van de rest van het document. Als ik bijv kies voor 'Klassiek', dan wordt de inhoudspogave gepresenteerd in twee lettertypes, Arial en Times New Roman, terwijl ik met een heel ander lettertype in het document werk. Erg lelijk dus. Ik kan het lettertype wel handmatig aanpassen, maar zodra ik de tabel weer update wordt alles weer teruggezet. Is het niet mogelijk om de aangepaste opmaak te behouden, of zelf een sjabloon te maken?

Net zoals de standaard (en eigen) sjablonen, kun je ook de sjablonen voor de inhoudsopgave, indexen etc. aanpassen. In het Sjablonen menuutje. Als je ze dan opslaat in de Normaal sjabloon (opslaan als standaard) dan blijven ze definitief.

Ja, ik heb daar naar gekeken. Maar het volgende is het geval: in mijn tekst zijn de kopjes vetgedrukt, en daardoor zijn de titels in de inhoudsopgave ook vetgedrukt, en dat wil ik niet. Als ik dan naar instellingen van de inhoudsopgave ga -> wijzigen -> stijlen -> wijzigen, dan zie ik daar alle instellingen voor tekst, waaronder vertgedrukt. Die staat niet aan en toch wordt de tekst vet. Hoe kan ik nou opheffen dat hij de formats uit het document overneemt?

Ik heb een screenshot toegevoegd, wellicht wordt het duidelijker. Zoals je ziet heb ik nog een ander probleem: op de een of andere manier worden de kopjes niet goed uitgelijnd, dat ligt aan het paragraaf nummer. Maak je van 1.4 1.3 dan doet hij het wel. Maar goed, first things first:

attachment.php

Bijlagen

• TOC.jpg
    TOC.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 558
Laatst bewerkt:
En het antwoord staat op je rechter plaatje: de optie <Add to template>.

Helaas, nog steeds alles vetgedrukt, terwijl ik dat niet heb aangegeven:

attachment.php

Bijlagen

• TOC2.jpg
    TOC2.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 557
Volgens mij heb je de stijl nog steeds niet aangepast, en neem je de standaardinstellingen over. Kijk maar wat er staat bij het profiel: Fonts (Default).

Maar hoe pas ik dat aan dan? Je ziet daar alle font-instellingen staan, en die staan goed. Hoe maak ik ze dan niet-default?

Heb je ze al aan de Template toegevoegd? Je kunt ook eens kijken wat er gebeurt als je <Automaticallyate> gebruikt.

Ik heb er nu een beetje mee zitten spelen, en het vreemde is dat ik het lettertype wel kan veranderen, maar het vetgedrukte niet. Als ik het lettertype wijzig naar Arial neemt hij dit feilloos over, ook als is de rest van het document in een ander lettertype. Dat is dus losgekoppeld van elkaar. Ook lukt het me om op deze manier alles in Italic te veranderen, en om te proberen heb ik ook vetgedrukt aangezet. Echter, als ik daarna alles weer terug zet, dus zowel lettertype als italic als vet, wordt alles aangepast behalve vetgedrukt, die blijft aan staan. :( Ik ben het spoor wel redelijk bijster....

Hi,

heb je dit probleem uiteindelijk kunnen oplossen?? Ik "worstel" met hetzelfde issue... en zie ook niet zo snel een oplossing voor dit punt...

Nee, niet echt. Wat ik nu doe is de inhoudsopgave ongemoeid laten totdat ik helemaal klaar ben met het document, vervolgens de inhoudsopgave automatisch bijwerken, handmatig de opmaak van de inhoudsopgave aanpassen, en dan het document printen/versturen. Je wacht dus totdat je helemaal klaar bent. Niet optimaal, maar wel werkbaar :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan