• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatich rijen verbergen als er in een cel waarde via een list is gevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

crappy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
Ik heb in mijn excel bestand in cel B5 dmv een list (SAP inkoop, Ariba inkoop) keuze geplaatst
Als er SAP inkoop wordt gekozen, moeten bepaalde regels zichtbaar worden in dezelfde sheet, als uiteraard Ariba wordt gekozen, dan moeten deze regels verborgen blijven of weer worden (uiteraard ook vice versa)

Wie kan mij de VBA code hiervan doorgeven?

Zoek eens op Rijen verbergen
Zie de hoeveelheid aan voorbeelden.

Dat heb ik de hele morgen al gedaan, vindt alleen antwoorden op rijen verbergen als waarde in cel een waarde in de vorm van een cijfer is, niet wanneer de inhoud van de cel wordt gevuld dmv een list met.

Dan probeer je dit toch aangepasten.

Met een voorbeeld die het zelfde is als de echte file, zal ook wel helpen om verder te komen.

Dat is dus de vraag, hoe moet ik de VBA code aanpassen als er wordt gesproken over waarde is cijfer en in mijn geval is de waarde gevuld uit een list en is tevens tekst.
Hier heb ik geen idee van en de voorbeelden zijn daar niet over te vinden.

Dus wie kan mij de VB code hiervoor geven/mailen

Waarde cel B5 wordt als tekst uit een list gevuld.
* in de list maakt de gebruiker een keuze tussen SAP of Ariba

Als de keuze wordt gemaakt voor SAP, dan moeten er bepaalde regels zichtbaar worden
Als de keuze wordt gemaakt voor Ariba, dan moeten de regels verborgen blijven
* als je van SAP naar Ariba overswitched als keuze, dan moeten de regels weer verdwijnen en andersom de keuze, dan verschijnen

Zonder voorbeeldje en zonder erbij te vermelden om welke rijen het gaat wordt het natuurlijk lastig. Het basisprincipe staat in het bestandje.

Bijlagen

Hey VenA

Bedankt voor je reactie, echter gebruik je in de formule cijfers als waarde, hoe doe ik dit als er geen 1 of 2, maar SAP en Ariba (dus tekst) staat in deze list?

Alvast bedankt voor je reactie

Dan verander je de 1 en 2 toch in wat jij wilt. Je krijgt dan zoiets

Code:
Rows("5:8").Hidden = Target <> "SAP"

Hey VenA

Ik ben nog niet echt thuis in de VBA en probeer dus overal een stukje code vandaan te halen :D echter werkt de code nog niet zoals ik het graag zou willen. Daarom het bestand waar het in moet gebeuren.
Cel C8, daar wordt de keuze gemaakt: SAP of Ariba
als SAP is gekozen, dan moeten alle regels visible zijn
Als Ariba is gekozen, dan moeten de regels 10,14,19,20,21,22,23,31,32 verborgen worden
Bekijk bijlage POS aanvraagform SAP en Ariba test.xlsm

SAP code is wat anders dan SAPcode. Ariba is wat anders dan PO nummer via Ariba. En dan werkt het natuurlijk niet.
Probeer het zo eens.

Code:
Range("10:10,14:14,19:23,31:32").Rows.Hidden = Target = "PO nummer via Ariba"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan