Automatiche updates werken niet na herinstallatie XP Prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb gisteren en echt niet voor het eerst een herinstallatie uitgevoerd met XP professional.
In het beveiligingscentrum heb ik de updates op automatisch binnen laten komen en installeren ingesteld, net zoals ik de vorige keren deed na een herinstallatie.

Nu echter wil het niet vlotten. Automatisch komen ze niet binnen en handmatig wil ook niet lukken. Hij blijft nu maar zoeken naar de nieuwste updates maar dat duurt nu al uren en uren...hij ziet niets en haalt niets binnen.

Nu heb ik de mogelijkheid om al die updates na SP2 (want dat staat er al wel op) van een site af te kunnen halen maar vraag me af of het mogelijk is om buiten Microsoft om die updates en patches binnen te halen in pakketten ipv per stuk (http://www.softwarepatch.com/windows/).

Kan iemand mij vertellen waarom ik die patches niet binnenhaal (misschien iets met services maar voor mij niet duidelijk) of dan een mogelijkheid het in een pakket binnen te halen.

:thumb:

Hai Elisa, bedankt...ik heb ze bekeken maar het duizelt me een beetje......ik kan uit al die tekst niet opmaken wat het probleem is. Je hebt het over een tweak om het op te lossen maar ik begrijp niet welke tweak jij bedoelt....

Ik denk dat het misschien toch sneller gaat om al die updates die ondertussen al wel gedwonload heb en in een map heb staan handmatig te installeren....zou ik daar iets fout mee kunnen doen, m.a.w. een update installeren die niet nodig zou zijn?

Die downloads kun je natuurlijk gewoon installeren.
Kijk toch die pdf in van deze
Besef dat je vanaf nu altijd problemen zult hebben met je updates tenzij er een wonder gebeurt :)

Je kunt ook wachten tot morgen en kijken of het euvel bij Microsoft lag. Dat kan ook nog.

crazyheels zei:
Ik denk dat het misschien toch sneller gaat om al die updates die ondertussen al wel gedwonload heb en in een map heb staan handmatig te installeren....zou ik daar iets fout mee kunnen doen, m.a.w. een update installeren die niet nodig zou zijn?
Nee, dat dacht ik niet. Windows XP waarschuwt zelf en weigert een patch te installeren als je systeem al "nieuwer" is.
Belangrijker lijkt me de functie van Automatische Updates weer uit te kunnen voeren.

Misschien een domme vraag, maar heb je ook deze keer er weer aan gedacht om Windows XP te activeren/valideren bij Microsoft?

Ik heb geprobeerd om de updates handmatig te installeren maar dit lukt niet....het zijn engelse updates en het besturingsysteem is NL....

Maar...ik ben hier achter gekomen....http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;902322

Ik heb het foutnummer ingegoogeld en kreeg dus dit antwoord...het zou dus kunnen liggen aan mijn Nod32....

Ik ga dit is verder uitpluizen...eventueel NOD32 eraf gooien, alsnog de updates doen en eventueel gooi ik setup er nog is overheen....

Kom er wel uit, mede dank zij jullie meedenken.

ps.: aanmelden/activeren bij Microsoft doet ie automatisch....:p :evil:

Yep.....NOD32 is de schuldige!

Eraf gehaald, registervermeldingen met CCleaner verwijderd, en hij is bezig met de updates binnen te halen....

Zo dadelijk zet ik er mijn ouwe vertrouwe Norman erweer op....

Thanks!

LOL.....hopelijk heb je Nod32 niet bij Helpmij gekocht ;)
Die foutnummers stonden allemaal in die link!

Hai Elisa,

Nou, updates staan erop, en ook mijn Norman scanner...NOD32 er dus af, want dat was dus echt de kwaaie pier...maar waarom??? Neen, had em niet gekocht....ik download veel van nieuwsgroepen...apps....dan weet je het wel.

T gekke is dat ie op de Laptop van mij ook staat maar het daar allemaal wel toelaat...

Rare jongens die computers...t zijn net vrouwen!

:love: :p :D :thumb:

Bedankt he!

Hum, breek me de bek niet open :cool:
In ieder geval ben jij ook weer gelukkig.

Hahahahahahahahahaha, hij is goed hoor Elisa...ik kan je niets terug sturen, helaas...

:D

Ja, en dat ben ik niet...maar goed ook, want ik betaal mijn rekeningen nooit....

jawel hoor, vraag me alleen af wat het voordeel is om lid te zijn?

groet,

Jean:D

Voor jezelf is het alleen een financiel nadeel :D
Je doet het alleen om Helpmij in stand te houden.
Maar daar hebben we een enorm topic over lopen :p

Crazyheels, gaat het met een 'topic gesloten' vinkje net zo als met je betalingen? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan