• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisatie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenVan

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
18
Zal het probleem een beetje proberen te schetsen. Heb dus één groot excel bestand met formules. Maandelijks of twee maandelijks krijg ik van bedrijven verschillende input binnen met data. Dat zijn een 8tal verschillende excel bestanden.
Wanneer we terug naar dat excel bestand gaan, dan "zou" er moeten automatisch iets ingevuld worden.

Nu wordt er nog manueel naar die 8verschillende bestanden gegaan en dan wordt de data overgenomen: Bijvoorbeeld: "Machine xyz" (kolom B), "Aantal x" (Kolom C). Bestaat er een oplossing om die 8 excel bestanden tezamen te voegen en dan via een combobox?,lookupfield? naar dat ene bestand te gaan (die 8 excel bladen tezamen) en via een keuze van het juiste veld automatische de geselecteerde rij in kolom B en C en te vullen?

Wie weet een oplossing?
 
Beste BenVan,

Heb je al eens via Data > Externe gegevens ophalen > Nieuwe databasequery, een link gelegd met een ander excelbestand? Probeer maar eens uit. Kies bij 'Gegevensbron selecteren' het type Excelbestanden.

Je kunt jouw rapportagebestand dusdanig opbouwen, dat je 8 tabbladen hebt waar van uit je een link legt met één van die andere bestanden (zet ze in een vooraf afgesproken naam en op een vooraf afgesproken plaats neer op het netwerk).
Het bijwerken van die links zorgt ervoor dat je rapportagbestand de actuele gegevewns bevat.
Met formules kun je dan tellingen maken en rapportages bouwen.

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan