• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch 1ste en 2de plaats invullen op ander blad voor biljarttoernooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dielske

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Hoi Mede-excelgebruikers,

Ik ben een programma aan het maken voor een biljarttoernooi.
Nu zijn er 4 poule's waarvan na 5 een 1ste en 2de plaats doorgaan naar een volgende ronde. ( halve Finale )
En die halve finale is in 2 poule's E en F.
1ste van A en 2de van B en 1ste van C en 2de van D gaan naar poule E
2de van A en 1ste van B en 2de van C en 1ste van D gaan naar poule F
Dat wil ik automatisch laten gaan.
Ook de winnaar van poule E en F moeten naar de map finale 1ste en 2de plaats en ook de caramboles die ze moeten maken. ( ook automatisch )
Degene die in de poule E en F 2de worden gaan naar de verliezers-finale voor de 3de en 4de plaats op het blad Finale. ( ook automatisch )

Alvast bedankt voor de moeite. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie bijlage. Volgens mij doet deze wat je wilt. Was mij niet exact duidelijk waar de puntentelling nu stond, maar dat kun je eventueel zelf ook nog wel weer aanpassen.

Formule werkt met combinatie van INDEX, VERGELIJKEN en GROOTSTE.

Bekijk bijlage Toernooi 2015 Internet 2.xlsx

Hoi,
Onder AF de rij onder Totaal is de gehaalde score.
Onder BC staat de Moyenne die net zoals de naam van de speler mee moet naar map Poule E of F.
Dus op rij AF - onder Totaal daar moet op gefiltert worden en dan Moet de naam er staan en het moyenne wat diegene moet spelen.
Heb wat aangegeven met pijlen op Poule D en in winnaarspoule E + F !!!!
Hoop dat ik daar iets duidelijker ben.

Bijlagen

biljart

Hallo Dielske,

In cel Q8 in het werkblad winnaars poule F: =GROOTSTE('POULE D'!AF5:AF10;1)

in cel D8 in het werkblad winnaars poule F: =INDEX('POULE D'!$D$5:$D$10;VERGELIJKEN(Q8;'POULE D'!$AF$5:$AF$10;0))

enz enz

Groet

Dirk

Als je mijn voorbeeld nog eens bekijkt zie je toch dat deze precies doet wat je vraagt? 1e en 2e uit poules komen op de juiste plaats in poule E en F.

Als je nog de Moyenne ervoor wilt zetten:
Code:
=INDEX('POULE D'!$B$5:$B$10;VERGELIJKEN(D8;'POULE D'!$D$5:$D$10;0))

Deze werkt in jou voorbeeldje voor Gerard in Poule E. Rest kun je dan zelf aanpassen.

Hoi Dirk,

In cel Q8 in het werkblad winnaars poule F: =GROOTSTE('POULE D'!AF5:AF10;1) - Dan krijg ik bij Q8 in het donkere vak de score die Totaal gemaakt is in plaats van de Moyenne die hij moet halen ! (25)
in cel D8 in het werkblad winnaars poule F: =INDEX('POULE D'!$D$5:$D$10;VERGELIJKEN(Q8;'POULE D'!$AF$5:$AF$10;0)) - Geeft foutmelding #N/B (Waarde niet beschikbaar)
Van AlexCel is wel goed zoals ik net gezien heb.
Alleen moet ik even weten hoe ik dat zelf zo aan kan maken.
Maar ook zeer zeker heel erg bedankt voor de moeite die je ervoor gedaan hebt Dirk :thumb:

Als je mijn voorbeeld nog eens bekijkt zie je toch dat deze precies doet wat je vraagt? 1e en 2e uit poules komen op de juiste plaats in poule E en F.

Als je nog de Moyenne ervoor wilt zetten:
Code:
=INDEX('POULE D'!$B$5:$B$10;VERGELIJKEN(D8;'POULE D'!$D$5:$D$10;0))

Deze werkt in jou voorbeeldje voor Gerard in Poule E. Rest kun je dan zelf aanpassen.

Hoi AlexCel,

Tof en te gek dat je dat even uit je mouw schut :thumb:
Wil je even een kleine uitleg geven hoe je dat doet a.u.b. ( heb er 8 jaar geleden 2 cursussen voor gehad,maar weinig van die dingen gedaan. ( dus veel kwijt daarvan ))
Kan ik de andere helemaal zelf doen.

Bedankt en TOP alvast !

Uitleg voor geval "Gerard": het stukje "VERGELIJKEN(D8;'POULE D'!$D$5:$D$10;0)" betekend dat de exacte waarde (dat geeft de laatste 0 aan) uit D8 (= Gerard) vergelijken moet worden het bereik 'POULE D'!$D$5:$D$10. Het resultaat is het rijnummer waarin Gerard staat in dat bereik (=6e).

Met de INDEX-functie zoekt Excel een waarde op in een bereik. De moyenne voor Gerard staat in bereik 'POULE D'!$B$5:$B$10. Met de formule zoals net besproken is bepaald dat we de 6e rij moeten hebben. Die geeft excel dan ook weer... (=25).

Als je de rest ook wilt invullen trek je de formule door naar boven, en moet je de bereiken aanpassen... Bijvoorbeeld voor Henk 2 wordt het:
Code:
=INDEX('POULE C'!$B$5:$B$10;VERGELIJKEN(D7;'POULE C'!$D$5:$D$10;0))

Lukt de rest nu zelf?

PS Samengevoegde cellen zou ik zoveel mogelijk vermijden, geeft soms problemen bij verwijzingen. B8:C8 zijn bijvoorbeeld samengevoegd zonder reden die ik kan bedenken...

dirktimm en AlexCEL,

Bedankt voor de hulp die jullie er in gestoken hebben.
Het is me nu verder helemaal gelukt om de rest ook in te vullen.
Ik help er ook andere mee in de biljartclubs die meedoen met het toernooi.

Bedankt en Top :thumb:
Groetjes,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan