• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanmaken rijen

• Onderwerp starter Onderwerp starter svk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

svk

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo,

ik ben bezig met een opzet te maken in Excel dat wanneer ik bijvoorbeeld 5 in een cel invoer dat er 5 rijen daarbeneden worden aangemaakt. Dit doe ik met Visual Basic.

Het eerste waar ik op dit moment tegenaanloop is: de waarde van de cel vergelijken met een getal. Ik heb het op vele manieren geprobeerd maar hiermee kom ik er het dichtste bij volgens mij, het is in ieder geval fout want het werkt niet:

Dim X As Integer

X = ActiveSheet.Range("B6").Select

If X = 6 Then

maar dan gebeurd er niets. Hoe dit op te lossen?

Bedankt

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Count = 1 And IsNumeric(Target) Then
    If Target.Address = "$A$1" And Target <> "" Then Rows("2:" & Target + 1).Insert
End If
End Sub

Zodra er in cel A1 een waarde wordt ingevoerd, worden het gelijk aantal rijen ingevoerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt, ik ga hier morgenochtend meteen mee aan de slag.

Met vriendelijke groet

Goedemorgen,

ik ben hier weer even mee bezig geweest maar het lukt nog niet. Om de macro in te voeren druk ik op Run Macro, dan krijg ik een lijstje met alle macro's. Dan maak ik een nieuwe macro aan en vul de Code in. Druk ik dan weer op Run Macro (om de macro te runnen) dan staat deze niet in het lijstje. Klopt dit of moet ik de Code ergens anders invoeren?

MvG

Goedemorgen,

ik ben hier weer even mee bezig geweest maar het lukt nog niet. Om de macro in te voeren druk ik op Run Macro, dan krijg ik een lijstje met alle macro's. Dan maak ik een nieuwe macro aan en vul de Code in. Druk ik dan weer op Run Macro (om de macro te runnen) dan staat deze niet in het lijstje. Klopt dit of moet ik de Code ergens anders invoeren?

MvG

Je moet met de rechtermuisknop op de tabbladnaam (onderaan) klikken en dan Programmacode weergeven kiezen.
Daar zet je de code neer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok bedankt, hiermee kan ik weer verder. Ook bedankt voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan